מאות השתתפו באירועי האגף לתרבות תורנית במהלך חג הפסח

האגף לתרבות תורנית בראשות חבר המועצה אבי בלושטיין ובניהולו של שמואל זלצר קיים לקראת ובמהלך חג הפסח אירועים רבים ומגוונים לכלל הציבורים בעיר

באירועים של המחלקה לקחו בהם חלק תושבים רבים צעירים ומבוגרים הכל במטרה לקרב ולחבר את הקהלים השונים להכיר ולחוות את משמעויות חג הפסח.

הדבר בא לידי ביטוי בסדרים מרכזיים שקיים האגף לעולי חבר העמים ולקהילה האתיופית.  בליל חג ראשון של פסח התכנסו יחדיו עולים מחבר העמים תושבי העיר באולם שבמתנ”ס ורבר לעריכת סדר מרכזי כהלכתו. העולים זכו לשמוע הגדה כולל הסברים והרחבות סביבה בשפה הרוסית, לקיים מצוות החג – 4 כוסות, מצה ומרור, ובכלליות לעבור יחד את החוויה של החג כמסורת האבות.

הרב חיים בריסק שליט”א רב ציבור עולי חבר העמים בעיר ועובד אגף לתרבות תורנית שהיה אחראי על ארגון סעודת החג כהלכתה וגם בא לברך את העולים, את הסדר ערך אורח כבוד רבה של העיר אורול שברוסיה הרב מיכאל מירלס.

באולם מתנ”ס עמישב קיים האגף סדר ציבורי מרכזי לקהילה האתיופית בארגונו של הרב עדיאל אליו עובד האגף ורב הקהילה האתיופית בעיר שגם קיים לקראת החג מפגשי הכנה לילדים והורים ובמהלך חול המועד עלו לסיורים מודרכים בעיר העתיקה ברובע היהודי והמוסלמי, ולאחר מכן נכסו לתפילת מנחה בכותל.

כמו כן בערב חג הפסח קיים האגף ערבי שואלין ודורשין שניים מהם התקיימו בבית הכנסת הגדול ובנוכחות של מאות ובהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ,המרא דאתרא הרב מיכה הלוי הרב אליעזר מלמד והרב ד”ר אמיר משיח הערב הנוסף היה בהשתתפות תלמידי בית הספר המרכזי לחזנות בשירה והכנה לקראת הפסח.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שמואל זלצר
8 years ago

יש לתקן השם לשמואל זלצר ( לא שלמה )

אקראי
8 years ago

בהחלט אחד שעושה הרבה למען הציבור הדתי והכללי בעיר.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x