מאות השתתפו בסיום הש”ס במלאת שלושים לפטירתו הפתאומית של ר’ יואל אנסבכר מפ”ת

בפתח תקווה ציינו אמש (ג') את יום השלושים לפטירתו הפתאומית של תושב העיר ר' יואל אנסבכר שנפטר ביום שישי ערש"ק  פרשת וירא, י"ז מרחשוון

משפחתו ומכריו הגיעו לבית העלמין סגולה להקמת מצבה, ולאחר מכן המשיכו לבית הכנסת קהל חסידים בו נהג ר’ יואל להתפלל.

בבית הכנסת התקיים מעמד מרגש של סיום הש”ס שנלמד בעמל רב במהלך השלושים ע”י אנשים רבים שהכירו או שמעו על ר’ יואל ורצו להשתתף בסיום הש”ס לעילוי נשמתו.

סיום הש”ס היה בבחינת השלמה ומימוש של תוכניתו של ר’ יואל ששם לעצמו מטרה לסיים את הש”ס בתוך מספר שנים, וקבע לשם כך עיתים בסדר יומו העמוס, בהם למד מספר דפים בכל יום.

הסיום נעשה ע”י גיסו ר’ יחזקאל גרוס שדיבר על מצוות החסד שר’ יואל היה מקיים בהידור רב, ועל מקרים רבים בהם הוא היה עוזר לאנשים מבלי שאף אחד ידע על כך.

הוא הביא מתוך ספרו של החפץ חיים ‘אהבת חסד’ שעל מצוות חסד לא מברכים מכיוון שחסד צריך להגיע מרצון לעשות חסד ולא מחמת הציווי, ואכן ר’ יואל היה אדם שרצה ועשה חסד. ר’ יואל אף היה שותף בהפצת הספר אהבת חסד.

במהלך הסיום וסעודת המצווה דיבר רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי שליט”א על חשיבותו של לימוד התורה ועל הזכות הגדולה שיש לנפטר מלימוד זה, כמו כן הוסיף הרב שחלק מהותי מהלימוד התורה זה העברתו לדור הבא.

עוד נשא דברים הרב ניסן קפלן שליט”א ר”מ בישיבת מיר ורב קהילת גבעת המבתר, הוא הזכיר שלפני מספר חודשים ר’ יואל עשה סיום על מסכת שבת בהכנסת ספר תורה שתרמה משפחת אנסבכר לקהילת גבעת המבתר, ודיבר על כך שביתו של ר’ יואל היה תמיד פתוח לאורחים וליבו תמיד היה פתוח לעזור לאחרים. בנוסף דיבר הרב דברת רב היישוב מבוא חורון, וקרוב משפחתו של ר’ יואל, על הבית שבנה ר’ יואל ואישתו.

ר’ יואל הותר אחריו את אשתו שרית לבית משפחת גרוס, הורים ושישה ילדים שהקטן שבהם רק בן שנה.

ת.נ.צ.ב.ה.

בדרכו האחרונה: מאות תושבי פ”ת השתתפו בהלווית ר’ יואל אנסבכר ז”ל

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x