ראש העיר ושרת התחבורה

מאות מיליוני שקלים יושקעו בשנים הקרובות בפרוייקטים תחבורתיים בפ”ת

ראש העיר ושרת התחבורה דנו במניעת סגירת הצמתים חזן והושע. לאחר הפגישה, נערך סיור בשטח עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה; השרה העניקה לראש העיר הרשאה תקציבית על סך 62.4 מיליון ש"ח לטובת קידום חניון האוטובוסים ליד בית העלמין ירקון, מה שיאפשר להתחיל את פיתוח התחנה המרכזית החדשה ולהכניס לעיר אוטובוסים שקטים המונעים ע"י חשמל

בהמשך לדיון שנערך לאחרונה בפני חוקר מינהל התיכנון, בו ראש העיר רמי גרינברג הציג באופן מפורט ולמעלה משעה את התנגדות העירייה כנגד התכנון שהמדינה מקדמת לסגירת הצמתים חזן והושע, נפגשו אתמול (ד’) ראש העיר ומהנדס העיר עם שרת התחבורה מרב מיכאלי וגורמי המקצוע במשרדה לפגישה מקצועית בה הציג ראש העיר את ההשלכות הצפויות בעקבות סגירת הצמתים והפגיעה באיכות חיי תושבי שכונות מזרח העיר. בתוך כך, ראש העיר ביקש את סיוע השרה במניעת סגירת הצמתים חזן והושע. לאחר הפגישה, נערך סיור בכביש 40 בו הציג ראש העיר בפני גורמי המקצוע במשרד התחבורה את התיכנון המוצע והשלכותיו.

לאור המהפכה התחבורתית שפתח תקוה עוברת בימים אלו, הדיון בלשכת השרה עסק גם בנושאי תחבורה נוספים הקשורים לכלל המערך התחבורתי בעיר. במעמד זה, העניקה השרה הרשאה תקציבית על סך 62.4 מיליון ש”ח לטובת קידום חניון האוטובוסים ליד בית העלמין ירקון, מה שיאפשר להתחיל את פיתוח התחנה המרכזית החדשה בעלות של כ-450 מיליון ₪ סה”כ. בנוסף, הקמת החניון מהווה בשורה סביבתית חשובה, שכן, החניון החדש יכיל עמדות טעינה שיאפשרו להכניס לעיר אוטובוסים שקטים המונעים ע”י חשמל.

כדי לתמוך בתחבורת המונים ולענות על הצורך באזורי הביקוש, דנו הצדדים בקידום מסופי התחבורה הציבורית בפאתי שכונת הדר גנים – בסמוך לציר 471, בגת רימון – בסמוך לציר 471, בסמוך לתחנת הרכבת בקרית אריה ועוד. בנוסף, ביקש ראש העיר לתגבר את מערך האוטובוסים, לרבות תוספת שירות לאזורי התעסוקה ומוסדות החינוך, תגבור קווים עמוסים, הזנה נוספת לרכבת הקלה על ציר הקו האדום ולתחנות הרכבת וכן תוספת שירות במערך הנת”צים המתוכנן בדרך רבין ועוד.

כמו כן, ראש העיר ביקש לקדם פתרונות תחבורתיים ברחבי העיר, לרבות קידום רמפה המקשרת את שכונת אם המושבות לכביש 4 צפון. הפגישה עסקה גם באפשרות להרחיב את הקו הסגול של הרכבת הקלה לשכונת אם המושבות.

בנוגע לתכנון קו המטרו M3, ביקש ראש העיר להעביר את התחנה המתוכננת בבי”ח בילינסון לציר רבין, בסמוך ליכין סנטר. בית החולים בילינסון משורת היטב גם ע”י הקו האדום והזזת התחנה לרבין תאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. כמו כן, ביקש ראש העיר להזיז את הדיפו המתוכנן בסגולה לכיוון רכבת ירקונים.

בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.

הפגישה עסקה גם בקידום פרויקט האופנידן אשר ירשת את העיר בשבילי אופניים וכן ינגיש את אזורי העסקים בערים השכנות. הפרוייקט כולל בין היתר ביצוע שביל אופניים בגיסין, בציר ז’בוטינסקי, ברחוב העצמאות – זליג בס עד הנשיאים וכן שבילי אופניים מזינים.

בין שלל הפרוייקטים התנועתיים שראש העיר ביקש לתקצב ולקדם: פיתוח רחוב אם המושבות והפרדה מפלסית בצומת אם המושבות, הפרדה מפלסית בצומת רבין – ז’בוטינסקי, הפרדה מפלסית בצומת גיסין – הרב מלכה, גשר גרניט להולכי רגל מעל דרך אם המושבות, הסדרת רחוב שטמפפר בקטע חיים עוזר – המכבים, וכן ביצוע רמזורים והסדרי תנועה נוספים.

בין הפרוייקטים שנידונו לצורך קידום הבטיחות, הוספת זרוע מזרחית בגיסין – המר, כיכר בהתנופה – פסגות, הסדרה ושדרוג צמתים במונטיפיורי – חובבי ציון, רמב”ם – פרישמן וברוטשילד – קק”ל, תכנון הסדרי תנועה בכבישים ההיקפים לתחנה המרכזית ועוד. בנוסף הועלו הפרוייקטים של הרלב”ד, הסדרת צמתים בהרצל – אהרונסון, הרצל – חפץ חיים, יהלום בנימין – טרומפלדור, פינסקר – פרומקין, קק”ל – ברנדה ועוד.

בפגישה נחתם הסכם עקרונות בין העירייה לחברת נתיבי איילון, לפיו, מערכת הרמזורים בפ”ת תנוהל ע”י מרכז ניהול תנועתי בגוש דן של נתיבי אילון. המהלך יבטיח בקרת תנועה מיטבית במטרופולין דן, שיפור תהליכים תחבורתיים ויביא למיצוי מיטבי של תשתיות התחבורה ברחבי המטרופולין, לצד ויסות גודשים. ניהול המערכת יבוצע באמצעות פורום משותף שיורכב מנציגים מקצועיים במשרד התחבורה, נתיבי אילון והעירייה.

ראש העיר רמי גרינברג “אני מודה לשרת התחבורה מרב מכאלי על הדיון המקצועי והחשוב שיאפשר לנו לקדם את העיר מבחינה תחבורתית באופן חסר תקדים. המהפכה התחבורתית נמצאת בשלבים מתקדמים וכבר בשנים הקרובות אנחנו צפויים לראות אותה מתממשת. לצד הפרוייקטים הרבים, הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע”י המדינה. ניכר כי הדברים נפלו על אוזניים קשובות ואני מקווה כי הם יבואו גם לידי ביטוי בתכנית הסופית. כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין ולצד כל הפעילות שקידמנו בנושא, לרבות עתירות לבית המשפט, התנגדויות בוועדות השונות ועוד – אנחנו נערכים להמשך הפעילות ולהגשת עתירה למניעת הסגירה של הצמתים.”

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x