באחד מביקוריהם של נציגי משרד מבקר המדינה בעיריית פתח תקווה נרשמה המתנה של 73 דקות בקירוב לפגישה עם הפקיד המטפל בהנחות בארנונה למגורים, ובשני ביקורים אחרים – כ-53 דקות וכ-39 דקות.
מניתוח זמני ההמתנה בעיריית פתח תקווה לשנת 2015, לפי דוחותיה, עלה כי זמני ההמתנה הממוצעים החודשיים באולם הארנונה למגורים היו חריגים במיוחד בחודשים שהמחלקה מטפלת בהם בהנחות בארנונה: ינואר (כשעה ורבע), פברואר (כ-54 דקות) ומרץ (כ-38 דקות); בשאר חודשי השנה זמן ההמתנה הממוצע היה 30-20 דקות.
ניתוח זמני ההמתנה הממוצעים לפי שעות היום מעלה כי בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 היו זמני ההמתנה ארוכים של 51-44 דקות במיוחד בשעות 13:00-10:00. זמן ההמתנה הממוצע בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 היה כ-37 דקות. שיעור הנטישה הגדול ביותר נרשם בחודש ינואר – 32% מן הפונים. בשאר חודשי השנה היה שיעור הנטישה 25%-20%.
משרד מבקר המדינה העיר לעיריית פתח תקווה כי עליהן לבחון דרכים לצמצום זמן ההמתנה לקבלת שירות במחלקות הגבייה שלהן, כדי להקל על תושביהן ולייעל את השירות.