על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2015 נהרגו 21 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות כלי רכב דו גלגליים – עלייה מדאיגה של 60% לעומת שנת 2014, במהלכה נהרגו 13 צעירים בתאונות אופנוע.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2015 נפגעו בתאונות אופנוע 780 צעירים, מתוכם 156 צעירים נפצעו באורח קשה. בעשור האחרון (2006-2015) נהרגו בתאונות אופנוע 144 צעירים ונפגעו 9,614.
על פי הנתונים תל אביב מובילה במספר הצעירים שנפגעו כשרכבו על אופנוע/קטנוע:
בתל אביב נפגעו 129 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, בשנת 2015, רוכב אחד נהרג.
בירושלים נפגעו 85 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, בשנת 2015.
בפתח תקוה נפגעו 27 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, בשנת 2015, רוכב אחד נהרג.
ברמת גן נפגעו 27 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, בשנת 2015.
בחולון נפגעו 26 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, בשנת 2015, רוכב אחד נהרג.
צעירים רבים בישראל, בוחרים בשנים האחרונות לעשות רישיון ולנהוג על כלי רכב דו גלגלי – קטנוע או אופנוע. הסיבות לכך ברורות: ניתן לקבל את הרישיון בגיל מוקדם יותר, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו זול יותר מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים פותר את בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. הבעיה היחידה שצעירים אלו לא לוקחים בחשבון, היא הסכנה שברכיבה על כלי רכב דו גלגליים בישראל.
על פי עמותת אור ירוק, מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל. אחת הסיבות לכך שאחוז הצעירים הנפגעים כרוכבי אופנועים וקטנועים היא גבוהה, היא אופן ההכשרה הבעייתי והחסר טרם קבלת רישיון הנהיגה.
סיבה אחרת להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים, קשורה בהעדר בשלות כמו גם בחוסר הניסיון שלהם: לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי, אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון.
שמואל אבואב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “משרד התחבורה חייב לפעול באופן מיידי על מנת לעצור את מספר הצעירים ההולך וגדל שנהרגים בתאונות אופנוע. בכדי להתמודד עם מחדל זה, יש להאריך את תקופת הלימוד וההדרכה ולהעלות את גיל קבלת הרישיון לכלי הרכב הדו גלגליים”