צילום: pixabay

מדוע הומלץ לנו להשתבץ בגן חינוך מיוחד?

כל התשובות לשאלות במדור "מיוחדים בחינוך"

שאלה: איננו מבינים מדוע הומלץ לנו לשבץ את ילדנו במסגרת גן התפתחותי”? הוא אומנם אובחן כ”מעוכב התפתחותאולם נראה לנו שהוא יכול להסתדר גם בגן רגיל.

תשובה: אכן, כאשר יש לילדנו קושי מהותי והשוני בינו לבין אחרים בני גילו בולט, ברור לנו כי עלינו לשלבו במסגרת חינוך מיוחד מתאימה. אולם כאשר מדובר בקושי המוגדר כ“עיכוב התפתחותי” עלולים אנו לעיתים לחשוב כי טיפולים בקהילה ובבית יספיקו להתקדמותו.

חשוב לדעת, מהות הלמידה בגן התפתחותי אינה רק הטיפול הפרא-רפואי שמקבל כל ילד אלא בעיקר המעטפת המקצועית של הצוות ההופכת כל אינטראקציה בגן לבעלת ערך תיווכי ומפתח.

דוגמאות: מבנה סדר היום בגן מותאם למטרות העבודה עם הילדים. במעבר ממקום המפגש לשעת הארוחה סביב השולחנות, יבצעו הילדים “מסלול מוטורי” אותו בנתה המרפאה בעיסוק של הגן על פי צורכי הילדים. בשעת משחק יכוון הצוות כל ילד למשחק המתאים לו על פי המטרות האישיות שלו וגם השירים ייבחרו על פי מערך שרירי הפה שעל הילדים לתרגל בהדרכת קלינאית התקשורת שבגן.

כמו כן, בגן עיכוב התפתחותי תוכנית לימודים אישית נבנית לכל ילד בשיתוף הצוות החינוכי והטיפולי, כמות הילדים מועטה ) 10-14 ילדים(, כך שהלמידה נעשית מתוך ראיה אישית אשר מאפשרת תיווך ולמידה מאסיביים. גם המיקוד בתחומי המוכנות

לבית הספר נעשה בשיתוף הצוות הפרא רפואי דבר המאפשר מוכנות משמעותית גם למעוכבי התפתחות.

הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית ‘מעין החינוך התורני פ”ת’ ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.

גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?
לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>
לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:

המדור בשיתוף “גני מפתח” חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודיים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.

כיצד נדע מה מרגיש ילד שלא מדבר?

כיצד נדע האם התפתחותו של ילדנו תקינה או שעלינו לפנות לבירור מקצועי?

גם אתם עומדים לפני הכרעה, האם לשלוח את ילדכם למסגרת חינוך מיוחד?

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x