מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מדוע כדאי לעשות ביטוח חיים?

צילום Pixabay

החיים מזמנים לנו אירועים ומצבים בלתי צפויים, עלינו לעשות ככל יכולתנו על מנת להערך ללא ידוע בצורה הטובה והנכונה ביותר. בין אם אנו בעלי משפחה אשר רוצים לשמור עליה מכל רע ולדאוג לעתידה או בין אם אנו רוצים לדאוג ליקירנו ולהבטיח שיקבלו פיצוי כספי במקרה מוות בטרם עת חלילה. אם כן מהו הפתרון עבור סוגיה זו?  כל זאת ועוד במאמר הבא.

ביטוח חיים מהו?

פוליסה הנקראת ביטוח חיים “ריסק”, הנרכשת מחברת הביטוח ומטרתה מתן פיצוי כספי למוטבים  של המבוטח במקרה של מוות בטרם עת. סכום הפיצוי שיקבלו המוטבים נקבע מראש על ידי המבוטח, על פי סכום זה נקבע התשלום החודשי עבור הפוליסה. ישנן שתי אפשרויות למתן פיצוי במקרה של מוות בטרם עת. ניתן לבחור שהפיצוי הכספי יועבר כסכום חד פעמי או שיחולק לתשלומים חודשיים. במידה ונבחרה האפשרות השניה,  ניתן להחליט מה יהיה הסכום החודשי ולמשך כמה שנים לפרוס את התשלומים. כדאי לשקול את הצרכים של המבוטח טרם הוא מחליט באיזו אפשרות לבחור, האם יהיה נכון יותר לבחור במענק חד פעמי או לחלק את הפיצוי לזמן ממושך בכדי להבטיח כי משפחתו תהיה מגובה מבחינה כלכלית למשך שנים רבות ועם סכום ברור המחושב בצורה מדויקת.

סכום הביטוח אינו מוגבל אך מחויב באישור חברת הביטוח, ככל שסכום הפיצוי יהיה גדול יותר כך יהיה התשלום על הפוליסה יקר יותר. חשוב לבדוק ביסודיות את הסכום אותו אתם רוצים לבטח ולבדוק אם אכן הסכום הנבחר הוא מוצדק או שמא כדאי לבטח בסכום נמוך יותר אשר אינו פוגע בכם ואף  לחסוך בהוצאה החודשית.

מדוע כדאי לרכוש ביטוח חיים?

ביטוח החיים מבטיח כי המוטבים של המבוטח לא ישארו מחוסרי הגנה מבחינה כלכלית במקרה של מוות. הסיבות העיקריות שבגינן מומלץ למבוטח לרכוש אותו הן:

הרכב המשפחה – ככל שמספר בני המשפחה התלויים במבוטח מבחינה כלכלית גדול יותר, כך חשוב יותר שירכוש אותו. לדוגמה: משפחה עם ילדים, מומלץ כי שני ההורים ירכשו כל אחד ביטוח חיים בכדי להבטיח את עתידה של המשפחה אם חלילה אחד מבני הזוג ימות טרם עת.

רמת חיים – כל משפחה מורגלת לרמת חיים מסויימת ומתאימה את אורח החיים שלה לרמה זו. אם חלילה אחד מבני הזוג נפטר טרם עת הדבר יגרום לירידה בהכנסה החודשית וירידה ברמת החיים. עבור משפחה ובמיוחד עבור ילדים קטנים המתמודדים עם אובדן, חשוב לשמור על יציבות ועל המצב המוכר, ביטוח חיים יסייע לשמור על המצב הקיים ללא שינויים מטלטלים נוספים.

מצב בריאותי – גם מצבו  הבריאותי של המבוטח יכול להשפיע על הבחירה. במידה והמבוטח מודע לבעיות בריאותיות או למחלה המעמידה אותו בסכנה מומלץ לו להבטיח את חוסנה הכלכלי של משפחתו. מצב בריאותי הינו גורם משמעותי המשפיע על מחירה של פוליסת הביטוח מבחינת חברת הביטוח. מבוטח שהוא בריא ואין לו כל בעיות רפואיות או מחלות הנחשבות למסוכנות על פי הגדרות חברת הביטוח, ישלם פרמיה נמוכה יותר מדי חודש. הנתונים המשפיעים על המחיר הם: עודף משקל וחוסר משקל, עישון, מין המבוטח (בדגש על כך שתוחלת החיים של גברים קצרה יותר מנשים ולכן הם נחשבים לסיכון גבוה יותר), בעיות בריאותיות, מחלות ידועות או ניתוחים וגם תחביבים שונים ומסוכנים (אקסטרים) או משלח יד הנחשב למסוכן. חובתו של המבוטח לעדכן את חברת הביטוח על כל בעיה רפואית או מחלה ממנה הוא סובל, או האם הוא עונה לאחד מן הקריטריונים. במידה ויסתיר פרטים אלה וחברת הביטוח תגלה זאת, הביטוח יופסק, הסכומים שנגבו ממנו עד לאותו רגע לא יוחזרו לו ומשפחתו תישאר חשופה וללא הגנה כלכלית.

פתרון כלכלי בשעת חירום – אנו לעולם לא מוכנים להתמודדות עם מקרה מוות של אדם אהוב ובפרט בן משפחה. המצב קשה אפילו יותר במקרים בהם בן המשפחה נפטר באופן מפתיע והמשפחה אינה ערוכה למצב החדש. מבחינתה זוהי שעת חירום המצריכה פתרון כלכלי מיידי, ביטוח החיים מאפשר את הפתרון הזה.

לסיכום, נמליץ לכם לעשות ביטוח חיים בכדי לשמור ולהגן על האהובים ביותר מפני מצבים קשים בעת פטירה טרם עת. כמו כן נמליץ שתקפידו לרשום באופן מלא וברור את כל פרטיה של המוטבים בכדי להקל את הבירוקרטיה אם חלילה מקרה זה יתרחש.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x