הגן המדעי

מדענים קטנים בפתח תקווה

בלעדי בגני הילדים של רשת מעיין החינוך בפתח תקווה: מרכז מדעי לילדי גני הילדים

כמידי שנה, החלו ילדי גני מעיין החינוך התורני בפתח תקווה את הביקורים הסדרים במרכז המדעי, במסגרתם יקבלו ילדי גני הרשת, באופן בלעדי, ערך מוסף בלימוד מדעים בצורה חווייתית מאוד. מדי שנה עוברים כ 800 ילדים של גני הרשת במרכז המדעי וזוהי השנה ה 14 לפעילותו המוצלחת של המרכז.

הילד שלכם בין ה 4 כבר יודע אם חיפושית משתייכת למשפחת החרקים? ומה הוא יודע על עולם הרפואה? יש ילדים שכבר יודעים ואף יותר.. לימוד מדעים לגיל הרך הוא דבר שבשגרה ברשת גני מעיין החינוך התורני בעיר. לרשת גני הילדים של מעיין החינוך התורני בפתח תקווה המונה 60 גני ילדים, קיים ‘מרכז מדעי’ בשכונת אם המושבות אשר אותו פוקדים כל גני הילדים רשת מעיין החינוך התורני בעיר בגילאי 4-5 – כחלק מתהליך משלים של למידה מעשית וחווייתית של לימוד המדעים. המרכז מאובזר במיטב הציוד הטכנולוגי המתקדם ובחומרי העשרה ולמידה מגוונים ומרתקים הכוללים תחנת צפייה, תחנת שמע וסיפור ותחנת התנסות ומשחק המותאמים במיוחד לילדים אשר נותנים מעטפת לימודים חווייתית ומעשירה.

בכל שנה נבחר במרכז המדעי, נושא שנתי מרכזי והוא מחולק לתתי יחידות. הנושא השנה שנבחר הוא “המעבדה של יהוידע”, בכל חודש יפגשו הילדים את הדמות “פרופסור יהוידע” ויחד יבקרו במעבדה ויכירו כלים מדעיים ויחקרו שלל נושאים. בין הנושאים הנלמדים השנה בגן המדעי אֶנְטוֹמוֹלוֹגְיָה – המדע העוסק בחקר מחלקת החרקים ויש המגדירים אותה כחקר של כל פרוקי הרגליים, מטורלוגיה – חקר מזג האוויר, רפואה, הים ומערכת השמש. כמו כן, במהלך השנה יתקיים יום חקר שיתופי הורים וילדים, בו יוזמנו ההורים לבקר במרכז, להתרשם ולהתנסות בפעילות אותה חווים הילדים במהלך כל השנה.

פתיחת תהליך הלימוד ביחידה, נעשית על ידי מדריכת המרכז, כשהיא מבקרת בכל גן ומלמדת את יחידת הלימוד החדשה בצוותא עם הילדים. הגננת מקבלת חומר לחזרה על הנלמד כמו מערכי שיעור ועזרי למידה. הילדים מקבלים ‘משימת בית’ לעשייה והכנה יחד עם הורים בבית, כך שגם הילד וגם ההורים זוכים לזמן איכות משותף וחוויתי.

לאחר כחודש בו החומר נלמד הייטב ע”י הילדים, מתחילים הביקורים במרכז המדעי, המדריכה עוברת עם הילדים על הנלמד בגן , מתרשמת מביצועי הילדים והידע הנרכש ומעניקה פידבקים לתוצרי המשימה המשותפת בבית. לאחר מכן, היא מרחיבה ע”י העשרה נוספת וחווייתית במיוחד, בעזרת לומדות מחשב, ניסויים במעבדה, הפעלות ועוד.

גב’ רות אזולאי מנהלת גני הילדים ברשת מעיין החינוך התורני: “אנו רואים ערך גדול בלימוד המדעים בצורה מקצועית, חווייתית המפשיטה להם את החומר המורכב ומתאימה אותו לגילם. לימוד מדע בגיל צעיר כל כך, מעשיר את ידיעות הילדים במגוון תחומים, מפתח את יכולתם ומעודד בהם מוטיבציה לחקור ולהתנסות. חשוב לציין שהמרכז המדעי של רשת מעין החינוך התורני הוא היחיד בעיר פת ופועל כבר 14 שנה, ואליו מגיעים כל ילדי הגנים שלנו מכל רחבי העיר כחלק מתוכנית הלימודים, דבר זה הוא ייחודי לגנים שלנו ואנו רואים חשיבות רבה בהקניית הידע המדעי לילדים כבר מגיל צעיר”

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x