מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מהו טינטון באוזן והאם יש פיתרון?

צילום: shutterstock

לא מעט אנשים מתמודדים עם תופעה בה הם שומעים צפצוף באוזן, באופן קבוע אשר משפיע על איכות החיים שלהם. הרבה פעמים הם נוטים לחשוב שמדובר בצפצוף שכולם שומעים, אך למעשה רק הם שומעים אותו ועליהם להתמודד איתו.

מדובר על תופעה שנקראת טינטון באוזן. זו תופעה שאינה שכיחה אך גם לא נדירה כלכך. אנשים צעירים ובעיקר מבוגרים מתמודדים איתה. טינטון זה למעשה סוג של רעש, זמזום אשר נשמע באוזן ולא מניח. מקור הרעש הוא פנימי והוא נוצר כתוצאה מגירוי של רעשים סביבתיים. צריך לומר, לא כל מי שמתמודד עם טינטון שומע את אותו רעש, לעיתים מדובר בשריקה, לעיתים בצליל מסוים, צריך גם לומר, הרעש מופיע במינונים שונים, כלומר לא כל אחד ישמע אותו באותה רמה.

לפני שנסביר מי מתמודד עם תופעה זו וכיצד מטפלים בה, חשוב להדגיש שיש מקרים בהם הבעיה היא זמנית ואז היא תיעלם מעצמה ויש מקרים בהם הבעיה היא קבועה ואז צריך לטפל בה באופן מסוים.

מי מתמודד עם טינטון באוזן?

בעיקרון, אין הגדרה חד משמעית לאנשים שמתמודדים עם טינטון באוזן. מה שכן ברור זה שמדובר באנשים שחווים ירידה מסוימת בשמיעה, ולכן ברוב המקרים יהיו אלו אנשים מבוגרים או אנשים שמסיבות אחרות חווים ירידה כזו (למשל אנשים שהיו חשופים לרעשים חזקים במשך כל חייהם)

לא פעם הירידה בשמיעה, מובילה גם לתופעה של טינטון. זאת כתוצאה מפגיעה בעצבי השמיעה ותאים מסוימים במוח המשפיעים על כך. כאמור, הטינטון יכול להיעלם תוך מספר חודשים, אם לא אז הוא מוגדר כרוני ואז הסיכוי שיעלם הוא מאוד קטן.

במקרים מסוימים הטנטון נוצר כתוצאה משימוש בתרופות, סיבות פסיכולוגיות ואפילו מטבוליות. במקרים אלו, ברגע שמתמודדים עם המקור לבעיה, אז ייתכן מאוד שגם הטנטון יעלם. יש מקרים בהם מדובר במחלות משמעותיות שיוצרות אותו ואז הרבה יותר קשה עד בלתי אפשרי להימנע מכך.

כיצד אפשר לטפל בטינטון?

בגדול, לאחר שמאבחנים את הבעיה, אז הטיפול הוא בעיקר בשביל לצמצם את הפגיעה באיכות החיים של המטופל. לשם כך, מבצעים תחילה שיחה עם המטופל בשביל להבין את מהות הבעיה, לאחר מכן מפנים אותו לבדיקות שמיעה, וכן בדיקות נוספות בשביל ללמוד על עוצמת הרעש והשפעתו על המטופל.

אין טיפול ספציפי שיכול לעזור בבעיה. הטיפול נועד בעיקר למנוע מצב שהטינטון יפריע לשגרת החיים הרגילה. לשם כך, אפשר להפנות את המטופל לטיפולים פסיכולוגיים, טיפולי היפנוזה, וכן אפשר לתת לו מכשיר שמיעה בשביל להתמודד עם הירידה באיכות השמיעה.

לצערנו, כאמור, אין טיפול ספציפי בבעיה, לא באמצעות תרופה, לא באמצעות ניתוח ולא באמצעים אחרים. הטיפול נועד לשפר את איכות החיים ולאפשר למטופל להמשיך בשגרת חייו מבלי שאותו רעש מציק יפריע לו.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x