מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מהו תפקידו של עורך דין הקמת חברה?

למען הסר הספק, חשוב לציין מראש כי עד לאחרונה החוק למעשה חייב את שכירת שירותיו של עורך דין לצורך פתיחתה של חברה, החל מאימות חתימתם של בעלי המניות ועד להתווייתו של תקנון. עם זאת, החל משנת 2021, התהליך מתאפשר עצמאית, וזאת בזכות ממשק ממשלתי שאיננו מתנה את הרישום באימות החתימה על-ידי גורם משפטי. צד זאת, רבים עודם מעדיפים להסתמך על שירותיו של עורך דין חברות וזאת לאור בקיאותו בנושא ויכולתו לחזות מראש את כל המהמורות והאתגרים, וכך גם לתחם אותם באמצעות שורה של היבטים משפטיים, תקנון וחוזה ברור ונהיר לכול.

הנחייה באשר לתהליך הנדרש

כאמור, ניתן לערוך את התהליך לרישום והקמת החברה באופן עצמאי, אולם כחלק מן השירות הניתן על-ידי עורכי דין לדיני חברות, הרי שהמייסדים יכולים לקבל הנחיות מפורטות וליווי משפטי. בין היתר, ינחה עורך הדין באשר לטפסים הנדרשים לרבות טופס הגשת מסמכים לבקשת רישומה של חברה, הצהרה כתובה מטעמם של בעלי המניות,  הצהרת דירקטורים וכן ניסוחו של תקנון חברה. בהקשר זה, חשוב לציין כי תקנון החברה הוא אחד מן התפקידים הבולטים בהם עוסקים עורכי דין המתמחים בדיני החברות. מסמך זה מסדיר באופן שאיננו משתמע לשני פנים את אופן התנהלותה של החברה.

רישם החברה שלב אחר שלב

כחלק מן השירות, עורך הדין מכין את כלל המסמכים הנדרשים בעבור רישומה של החברה, ומגיש עבור רשם החברות. חשוב לציין כי בבדיקות הנערכות על-ידי רשם החברות, לעתים חלק מן המסמכים עלולים להיות מוגשים למילוי חוזר עקב פרטים חסרים. מעורבותו של עורך דין בתהליך, מונעת את היתכנותן של טעויות מסוג זה, ולמעשה מסייעת בייעול התהליך ובזירוזו ככל הניתן.

ניסוח חוזה מוסדר

לצד התווייתו של תקנון, בחברות בהן ישנם שותפים, הרי שחשוב ‘למסד’ את היחסים באמצעות חוזה מוסדר המוסכם על כל הצדדים הנוגעים בדבר. לעתים קרובות, כחלק מתפקידו, יפעל עורך דין לפתיחת חברה כדי לנסח חוזה המוסכם על הצדדים ואשר יתווה את הדרך להתנהלות עסקית נכונה ובריאה. ניסוחו של החוזה מסדיר כל היבט החל מהתנהלות תקינה בימים שבשגרה, דרך החלטתו של אחת מן השותפים לעזוב את החברה ועד להסכמות ואי-הסכמות, אופן ניהול המחלוקות ועוד.

לסיכום

יצוין גם עתה, כי הקמתה ורישומה של החברה איננה נחשבת כיום לתהליך המצריך את מעורבותו של עורך דין חברות. הרצון להתוות תהליך מהיר, יעיל ומדויק, כמו גם ניסוחם של מסמכים בעלי חשיבות משפטית גבוהה כגון חוזה התקשרות ותקנון, כל אלו משמרים את חשיבותו של הענף.

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x