מהפכת המקוואות של פתח תקווה

מחפשות מקווה בפתח תקווה? בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בכל המקוואות לנשים בפתח תקווה. מי שאחראי למהפכת הטהרה בעיר, הוא ראש המועצה הדתית מר ראובן יוסופוב בשיתוף עם ראש העיר מר רמי גרינברג שדואגים שבכל שכונה יהיה מקווה טהרה מפואר, משודרג ומזמין "מדובר בשירות דת בסיסי המגיע לכל תושבת בעיר"

העיר פתח תקווה נמצאת ברשימת חמשת הערים הגדולות בישראל עם כ 280 אלף תושבים, מדובר בעיר מעורבת ובה מתגוררים יחד דתיים, חרדים וחילונים, רבים מהתושבים הם שומרי מסורת ועל כך מסביר יו”ר המועצה הדתית פ”ת כי עם כניסתו לתפקיד הבין שחייבים לדאוג לכך שבכל שכונה בעיר יוקם מקווה טהרה מפואר ומזמין “נכון להיום ב”ה המועצה הדתית מפעילה כ 10 מקוואות נשים באזורים שונים ברחבי העיר, כדי לתת מענה נגיש של מקווה טהרה נעים ומזמין קרוב לבית במרחק הליכה. אני רואה בזה שירות דת בסיסי המגיע לכל תושבת” מסביר מר יוסופוב.

בניית מקוואות חדשים

המועצה הדתית הקימה בשיתוף עם ראש העיר רמי גרינברג והמשרד לשירותי דת שני מקוואות נוספים “מדובר בשני מקוואות מפוארים מאוד מקווה ‘מעיין חיים’ בשכונת הדר גנים ומקווה נוסף בשכונת נווה דקלים. ונכון להיום נבנים בעיר עוד כשלושה מקוואות האחד בשכונת פסגת הדר, השני בשכונת כפר גנים ברחוב העצמאות והשלישי מקווה גברים בשכונת כפר אברהם.”

שיפוץ מקוואות

ראש המועצה דאג לתקצוב יעודי מיוחד וכיתת את רגליו להשיג סיוע כספי נוסף לשיפוץ ושדרוג של המקוואות הקיימים בעיר “יצאנו במועצה הדתית פ”ת בפרויקט של שיפוץ מקוואות ישנים, אשר נעשה בהם שיפוץ ברמה הגבוהה ביותר, המקוואות ששופצו עד עתה הם מקווה “באר מרים” בשכונת כפר גנים, ומקווה “מעיין חנה” בשכונת עמישב. מדובר במקוואות שבמשך שנים לא שופצו, בהמשך אנו מתכננים לשפץ גם את מקווה חיים עוזר במרכז העיר ומקווה נווה גן ברחוב אסירי ציון 13″ מסביר מר יוסופוב.

בזמן שיפוץ מקווה, המקווה לא פעיל ועל כך מספר מר יוסופוב כי “בכל פעם שאנו עומדים לקראת שיפוץ מקווה, אנו בודקים אלטרנטיבות שונות כדי לתת מענה זמני טוב ומספיק נח לתושבות האזור, לדוג’: בשיפוץ האחרון שנעשה במקווה עמישב, שכן ליד מקווה זה מקווה ישן אשר לא היה בפעילות, והאלטרנטיבה שמצאנו לנכון בכדי לתת מענה לנשות האזור הייתה ע”י הפעלת המקווה הסמוך ע”י שיפוץ מהיר של אותו מקווה, מלבד האפשרות הנוספת ללכת למקווה “מעיין חיים” השוכן בסמיכות לשכונה זו. כך גם נמשיך לנהוג בעז”ה בשאר שיפוצי המקוואות בעתיד.”

נגישות במקוואות למוגבלויות

חשוב לציין כי בעיר פ”ת ישנם מקוואות מיוחדים תוך הדגשה ודאגה לנגישות. יש כ-4 מקוואות נגישים לבעלי מוגבלויות שמתוכם 3 עם נגישות מלאה ואחד עם נגישות חלקית. בנוסף המקוואות החדשים שנבנים הם עם נגישות מלאה בהתאם לתקן הנדרש. ניתן לקבל פרטים נוספים באתר המועצה.

מקווה תורן בפ”ת

פתחנו מקווה תורן שנותן שירות מחוץ לשעות הרגילות לנשים שאין באפשרותן להגיע לטבול בשעות הפעילות הרגילות, ואם בחלק מהערים גובים על כך סכום גבוה מעבר לתשלום הרגיל, בגלל השירות המיוחד “אצלנו במועצה הדתית פ”ת יש מקווה תורן באותה עלות רגילה של שעות הפעילות”

מקוואות כלים

המועצה הדתית פ”ת מפעילה גם מקוואות כלים ברחבי העיר הפעילים בשעות היום בלבד עד שעת פתיחת מקווה הנשים. יחד עם זאת במועצה הדתית מודעים לכך שיש אנשים שלא יוכלו לטבול את הכלים בשעות אלו ולכן יש שני מקוואות כלים הפתוחים במשך כל היום כולל בשעות הערב.

את כל הפרטים אודות פעילות המועצה הדתית בכלל ופעילות המקוואות בפרט ניתן למצוא באתר המועצה הדתית פ”ת- https://www.mpt.org.il/

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x