מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מה היתרונות של תמ”א 38 בערים הגדולות

אחת מתוכניות ההתחדשות העירונית המדוברת ביותר בישראל היא תמ”א 38. תמ”א 38 שינתה בצורה מהותית ביותר את פני המדינה עם חידוש מבנים ישנים. כולנו מכירים את השם הזה, אך האם כולנו יודעים מה זה אומר? לא תמיד התשובה לכך חיובית. בשנת 2005, וליתר דיוק בחודש אפריל, החליטה הממשלה לאשר את תוכנית תמ”א 38, מטרתה העיקרית הייתה לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. ישראל נמצאת במיקום גיאוגרפי מאוד בעייתי מבחינת ההסתברות לרעידות אדמה ולכן, אם יש לנו כבר את הידע ואת הטכנולוגיה לחזק את המבנים שלנו, מדוע שלא נעשה זאת?

כדי להפוך את הפרויקט להרבה יותר אטרקטיבי גם מבחינת היזמים והקבלנים, הממשלה החליטה לאשר בכל פרויקט של תמ”א 38 לבנות עוד קומות רבות ולא מעט דירות בכל בניין – וזה למעשה הרווח שנשאר לקבלן וליזם.

איך בוחרים היכן בפתח תקווה כדאי לעשות תמ”א 38?

האמת היא שזו שאלה לא פשוטה שכן יש הרבה מאוד אזורים שבהם בפתח תקווה ניתן היה לעשות תמ”א 38. חשוב להבין שפרויקטים כאלה נחשבים למאוד מוצלחים לא רק עבור הקבלנים או היזמים, אלא גם מבחינת בעלי הדירות ואפילו מבחינת התושבים בעיר. הניסיון מוכיח שיש לא מעט יתרונות לפרויקטים של תמ”א 38 בערים הגדולות,כמו העובדה שפני העיר משתנים.

עיר שנראתה בעבר מוזנחת וישנה, או אזורים בעיר שנראו רע, הופכים להיראות הרבה יותר מודרניים ואטרקטיביים. תוהים מדוע זה כל כך טוב גם לתושבים? פשוט מאוד: במסגרת פרויקטים כאלה ערך הדירות עולה ויתרה מכך, פעמים רבות בעיות החניה נעלמות מאזורים שונים שבהם עשו תמ”א 38. העניין הוא שבמסגרת פרויקטים כאלה הרבה פעמים גם יוצרים מקומות חניה מסודרים וכך הצפיפות הרבה פחות מורגשת.

מה עוד מרוויחים בעלי דירות מפרויקטים כאלו?

אומנם זה נכון שבמהלך הפרויקט עצמו החיים אינם נוחים בבניין, כי יש הרבה רעשים, אבק ולכלכוך, כך בסופו של דבר זה משתלם גם מבחינת בעלי הדירות. דירות שבעבר נראו ישנות ומוזנחות הופכות להיראות חדשות ויפות על ידי תוספות שונות כמו מרפסות שמש, תריסים חשמליים, מקומות חניה ועוד. זה אומר שעבור אותה דירה ישנה ניתן כעת לגבות הרבה יותר כסף ולכן גם בעלי הדירות בפתח תקווה תמיד שמחים על יוזמות כמו תמ”א 38.

איזה עוד שדרוגים מכניסים לדירות במהלך פרויקטים כאלה?

מעבר לכל היתרונות שראינו, ניתן לראות שבפתח תקווה כאשר עושים תמ”א 38 בעלי הדירות נהנים מעוד שדרוגים כמו: חידוש חזית הבניין, עיצוב הלובי, הוספת מעלית אם יש בכך צורך ואפילו שדרוג כללי של חדר המדרגות כולו. בדרך כלל נעשית גם החלפת תשתית של מים, חשמל וגז בבניין, מה שאומר שאחרי הפרויקט הזה החיים במקום ייראו אחרת לגמרי. כפי שראינו, פרויקטים של תמ”א 38 תורמים כל המעורבים בהם וגם לעיר עצמה כך שאין ספק ששווה להתאמץ, להגיע להסדרים עם השכנים ולפעול למען קידום הפרויקט גם בבניין שלכם.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x