pixabay

מה עושים כשהילד מאובחן עם עיכוב התפתחותי?

כל התשובות לשאלות במדור "מיוחדים בחינוך"

שאלה: ילדי אובחן כבעל “עיכוב התפתחותי”, מה עלי לעשות עכשיו?

תושבה: הטיפול בילד בעל “עיכוב התפתחותי” מתבצע בשני אופנים עיקריים: האחד- ליווי, טיפול והדרכה על ידי צוות מכון “התפתחות הילד” שעל ידי קופות החולים השונות. והשני, שיבוץ בגן המיועד לילדים בעלי “עיכוב התפתחותי” כללי או שפתי.

במכון “התפתחות הילד” יגיע הילד לטיפול שבועי אצל מטפל פרא-רפואי באחד או יותר מהתחומים שהומלצו באבחון שנערך. קלינאות תקשורת ו/או ריפוי בעיסוק ו/או טיפול רגשי. ההורה נמצא עם הילד בטיפול ומקבל מהמטפלת תרגילים והדרכה להמשך עבודה בבית.

הטיפול והליווי נערכים בפועל פעם בשבוע והמשך העשיה במהלך השבוע תלוי בעיקר בהורה. באופן השני, כאשר ילד משובץ בגן חנוך מיוחד המיועד לבעלי “עיכוב התפתחותי” כללי או שפתי, הוא נמצא במהלך כל ימות השבוע בתוך מעטפת מקצועית תומכת, מכילה, מלווה ומדריכה. בנוסף למגוון הטיפולים השבועיים שמקבל הילד בגן מכל תחומי הטיפול הפרא- רפואי, ישנם פרמטרים נוספים אשר יוצרים סביבת למידה מקדמת. בגן “עיכוב התפתחותי” כל ילד הוא אחד מתוך 10-14 ילדים ולא אחד מתוך 30-35 ילד.

צוות הגן ההתפתחותי מונה: גננת, סיעת, לעיתים סיעת נוספת אשר להן הכשרה וניסיון בתחום החינוך המיוחד וכן צוות פרא רפואי שמגיע על פי מערכת שנקבעת מראש, פסיכולוגית מהשפח העירוני, מדריכות דידקטיות ומדריכות הצוות הפרא-רפואי. זוהי מעטפת מקצועית מגוונת אשר מכוונת במהלך כל יום ויום ללמידה לטיפול על פי המטרות האישיות של כל ילד . בנוסף הצוות הפ.רפואי מדריך את הצוות החינוכי לתרגול יומי עם הילדים וכן מזמן את ההורים לצפות בטיפולים ולהמשיך את העבודה בבית.

לפרקים ותכנים נוספים בנושא חינוך מיוחד לחצו כאן>>

הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית ‘מעין החינוך התורני פ”ת’ ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.

גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?
לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>
לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:

המדור בשיתוף “גני מפתח” חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודיים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x