מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מה עושים כשנגמר המצבר?

צילום: PIXABAY

לפעמים האוטו מפסיק להניע בדיוק ברגע הכי לא נכון מבחינתנו. אנחנו ממהרים, צריכים לצאת לעבודה או לסידורים, מסובבים כהרגלנו את המפתח ברכב – ושום דבר אינו קורה. אנחנו מנסים שוב ושוב לסובב את המפתח, מקווים שבכל זאת משהו יקרה – אך שום דבר לא משתנה והמנוע נשאר דומם.

אז אנחנו מתחילים לחשוב מה צריך לעשות. אם יש לנו כבלים ברכב אנחנו מנסים למצוא נהג חביב שיכול לסייע לנו לנסות ולהטעין את המצבר. הטענה בכבלים דורשת מיומנות מסוימת, אך מרבית הנהגים מכירים את הפרוצדורה הזו ויכולים לעשות זאת בעצמם. גם במקרה שלא, ישנם מספיק מדריכים מהירים ברשת האינטרנט שניתן לקרוא ולהצליח לבצע את הפעולה.

כדאי להזכיר שכאשר מטעינים בכבלים את המצבר, חשוב לשמור על כמה כללי זהירות. חשוב לחבר בין המצברים של שתי המכנית כאשר שתיהן במצב של מנוע דומם. בנוסף, יש להיזהר שקצוות הכבלים לא ייגעו זה בזה. חשוב גם לחבר את הקטבים נכון – מינוס למינוס ופלוס לפלוס. כבר אירעו מקרים בעבר בהם התהליך בוצע בחוסר זהירות וניתן להיפגע כתוצאה מכך.

במידה ואף אחד לא יכול להושיע אותנו ניאלץ לקרוא לגרר מחברת שירותי הדרך שלנו ולהגיע לחשמלאי רכב או למוסך. חשוב לדעת כי לא תמיד צריך להחליף את המצבר במצב הזה. מאוד ייתכן כי טעינה מחודשת תפיח בו חיים והוא ישוב לעבוד. מצבים כאלו קורים כאשר למשל השארנו בטעות את הפנסים דולקים במהלך הלילה.

קונים מצבר חדש

אם הגענו למסקנה שאנו צריכים מצבר חדש, ישנו שירות מצבר לרכב בפתח תקווה שיכול להביא לכם את המצבר ממש עד הבית. שירות זה כמובן פועל גם במקומות אחרים בארץ ומסופק על ידי חברות שונות.

מצבר חדש לרכב הוא דבר שיכול לעלות כמה מאות שקלים לפחות. לכן חשוב להחליף את המצבר רק כשבטוחים שלא ניתן יותר להשתמש בו. במקרה כזה כדאי לדעת באיזה מצבר להשתמש ולא להתפתות להחליף אותו לבד. אלא אם כן אתם חשמלאי רכב מיומנים, ממש לא מומלץ לקנות מצבר ולהחליף אותו בכוחות עצמכם. מדובר כאן בחשמל ובסכנה של התחשמלות או פיצוץ במצבר הישן.

מצבר חדש המתאים לאוטו שלכם יהיה בדרך כלל בעוצמה של  45 עד 55 אמפר לשעה. מדובר יהיה גם במצבר של 12 וולט, בדרך כלל ברכבים פרטיים. בספר ההוראות של האוטו מופיע המידע באיזה סוג מצבר צריך להשתמש. גם כאן לא כדאי לעשות טעויות ולכן מומלץ להתייעץ אם אינכם בטוחים בדבר.

המצבר החדש צריך לשמש אתכם בבטחה במשך שלוש שנים לפחות. אך חשוב שתהיה עליו אחריות כך שאם משהו קורה בשלב מוקדם יותר – תוכלו להחליפו במסגרת האחריות.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x