צילום: pixabay

מה תענו לילדכם על שאלותיהם בעקבות מקרה התקיפה שאירע אתמול?

”אימא, שמעת מה עשו לילדה בחדר המדרגות?” ”אני מפחדת שזה יקרה לי גם!” • המקרה שאירע אתמול בחדר מדרגות במרכז העיר, העלה את סף החרדה בקרב הורים וילדיהם. פנינו ליצחק יונה, יועץ חינוכי מוסמך, העוסק רבות בתחום המוגנות, בשאלה, מה עונים לילדים בעת הזו • כנסו ושתפו!

בעקבות המקרה של תקיפת הילדה במרכז פ”ת, הורים מודאגים פנו אליי להתייעצות כיצד נכון להגיב לשאלות של ילדיהם. להלן כמה שאלות אופציונליות והתשובות אותן תספקו לילדיכם:

▪ אבא, ”שמעת על הסיפור עם הילדה?”
תשובה: מה ידוע לך על הסיפור עם הילדה? (אין טעם לספק ולהעמיס מידע שלא קיים, לכן בדקו בעדינות מה הילד שלכם יודע)

▪ ”אימא, למה האיש ניסה לחטוף אותה?”
תשובה: הוא לא ניסה לחטוף אותה, הוא ניסה לגעת בה (כלל ראשון במוגנות: דברו עם הילד על הסכנה הספציפית, ואל תחביאו אותה).

▪ ”למה הוא רצה לגעת בה?”
תשובה: כי הוא אדם חולה שזאת המחלה שלו, לגעת בילדים. יש אנשים שחולים במחלות שרואים עליהם שהם חולים, כמו שפעת, שבר ברגל וכו’, ויש אנשים שחולים במחלות שלא רואים אותם, וזו הסיבה שאני מסביר לך את זה, כדי שתדעי שצריך להיזהר גם מאנשים כאלו (חשוב לומר את המילה חולה, ראשית, בגלל שזה נכון, ושנית, כדי להעביר מסר שהעולם בבסיסו הוא טוב, ועם זאת יש אנשים רעים וחולים שצריך להיזהר שלא יפגעו בנו).

”אימא, חברות ספרו לי שהיא צעקה והוא סתם לה את הפה!”
תשובה: כן, גם אני שמעתי ככה. את יודעת, האנשים החולים האלו הם פחדנים מאוד. הם יודעים שבסוף המשטרה תופסת אנשים כמוהם ומכניסה אותם לבתי־סוהר, אז הם חיים כל הזמן בפחד גדול. לכן, ברגע שהילדה צעקה, הוא ניסה לגרום לה לא לצעוק, אבל הוא לא הצליח כי שמעו אותה כבר. (חשוב להעביר לילדים מסר שהדבר היחיד שאפשר לעשות באותו רגע, זה לצעוק בקול רם ולא להתחשב בבושה שזה עלול לגרום לה. מסר זה נחוץ שבעתיים להעבירו לילדים ביישנים ).

▪ ”אני מפחדת לעלות במדרגות של הבניין, כי אולי זה יקרה גם לי.”
תשובה: הפחד שלך הוא מאוד מובן. זה באמת מפחיד. גם אני חושש מדברים כאלו. אבל את יודעת, מקרים כאלו לא קורים רק בחדרי מדרגות, אנשים חולים הם מחפשים כל מיני הזדמנויות כדי לפגוע. רוב המקרים שהיו, לא קרו בכלל בחדרי מדרגות. זה יכול לקרות בכל מקום, אז כדי שלא נפחד להיות ‘בכל מקום’ אנחנו פשוט צריכים להיזהר. אם נזהרים, זה מוריד את הפחד מגדול ומאיים, לקטנצ’יק. פחד קטנצ’יק הוא דווקא טוב ובריא, כי הוא שומר עלינו שלא יקרו לנו דברים רעים. (עליכם לתת מקום לחווית הפחד, אך לא להעצים אותו).

“זה מלחיץ!”
תשובה: נכון. זה מלחיץ. ובעוד כמה ימים, כשכולם ישכחו מזה, זה כבר לא ילחיץ. והאמת, שזו בעיה, כי תמיד כדאי לזכור שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו.

”איך ילדים יכולים לשמור על עצמם, יש לאנשים האלו יותר כוח מילדים?”
תשובה: זה נכון שיש להם יותר כוח, אבל האנשים האלו פחדנים, ואם צועקים, הם בורחים ובורחים עד שהמשטרה תופסת אותם ודואגת שיכניסו אותם לבית הסוהר.

”איך יתפסו אותו, הוא בורח, ועד שהמשטרה מגיעה לוקח זמן?!”
תשובה: היום, לאנשים מאוד קשה לברוח ושלא יתפסו אותם. אם תסתכל טוב, תראה שיש על עמודי חשמל בעיר מלא מצלמות, הכול מצולם. תוך כמה דקות, השוטרים יושבים מול המחשב ורואים לאן הבן אדם ברח, ומגיעים אליו הביתה.

הכותב הוא יועץ חינוכי מוסמך, מטפל רגשי בעל תעודות הסמכה ומנחה קבוצות הורים. יצחק מנהל קבוצות וואצאפ הנותנים מענה לשאלות הורים (קבוצות שקטות) ניתן להצטרף לקבוצות הוואצאפ בלחיצה כאן>>
במידה והקבוצה מלאה, ניתן לשלוח הודעה עם בקשת הצטרפות למספר: 0533363061

נציין, כי אל מערכת ‘פתח תקוואי’ מגיעות כל העת פניות הורים בנושא. אם נתקלתם במקרה דומה, או שיש בכם חשש שמתרחש אירוע דומה בעל מאפיינים דומים למקרה הנ”ל, נא ידעו אותנו ואנו נעביר זאת לגורמים הרלוונטיים. ניתן לדווח לנו כאן>>

הורים שמרו על ילדכם: תקיפת ילדה במרכז פתח תקווה

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

6 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
טובי
4 years ago

וואוו ממש שירות לציבור… כל הבכוד על הדברים באמת מלחיץ

מה קורה בעיר הזו?????
4 years ago

שואבת עברייני מין!!!!

יודי
4 years ago

גם המצלמות של בתי עסק ובתים קרובים יכולות לעזור. שמישהו שם יבדוק אותם

מפחיד אותי לחשוב
4 years ago

אם הבת שלי הייתה בדיוק באיזור… הסברה הסברה הסברה

הצעה:
4 years ago

אולי שהעירייה תפעיל אופנוענים שיעברו כמו בגני הילדים, וככה עבריינים יפחדו לעשות פשעים

מה עונים על שאלה כזו
4 years ago

הבת שלי שאלה אותי למה הם רוצים לגעת בילדים? מה הם מרוויחים מזה? מה עונים על שאלה כזו?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

6
0
Would love your thoughts, please comment.x