מועצת העיר אישרה את הרחבת חוק שמירת הניקיון בנוגע לפסולת בניין בכל העיר

כדי להתגבר על תופעת השלכת פסולת בניין, הוכשרו חלק ממפקחי השיטור העירוני בתור מפקחי איכות הסביבה אשר רשאים לאכוף עבירות של השלכת פסולת בניין על פי החוק הארצי.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הביא לאישור מועצת העיר את ההצעה לאימוץ והרחבת תחולת חוק שמירת הניקיון, התשמ”ד-1984 לעניין אכיפת עבירות של השלכת פסולת בניין. מטרת ההצעה שאושרה ברוב קולות היא להרחיב את תחולת חוק שמירת הניקיון הארצי בכל הנוגע להשלכת פסולת בניין – לכל רחבי העיר ולא רק בפאתי העיר.

הקנס הקבוע בצו העיריות לצד עבירה של השלכת פסולת בניין בהתאם להוראות חוק העזר הינו 475 ₪. חוק שמירת הניקיון, שהנו חוק ארצי, עוסק אף הוא בעבירות מסוג זה והקנסות הקבועים לצידן גבוהים יותר. כך למשל, יחיד אשר השליך פסולת בניין ברשות הרבים מרכב מסחרי עשוי להיקנס ב-1500 ₪ ותאגיד ב-3000 ₪.

כדי להתגבר על תופעת השלכת פסולת בניין, הוכשרו חלק ממפקחי השיטור העירוני בתור מפקחי איכות הסביבה אשר רשאים לאכוף עבירות של השלכת פסולת בניין על פי החוק הארצי. בהתאם לכך הותקנו מצלמות בשטחים פתוחים המשדרות למשל”ט 24/7, החלה אכיפה נגד העבריינים שנתפסו שכללה תפיסת משאיות, טרקטורים, זימון לחקירה, הוצאת צו ניקוי, הוגשו תביעות, הופקדו התחייבויות וערבויות ובוצעו תשלומי קנס. הפעילות הוגדרה כמוצלחת ובעקבות כך גם הוקמה יחידה ייעודית היושבת באגף הביטחון ועוסקת בנושא זה בלבד.

ראש העיר רמי גרינברג “ההצעה נועדה למגר את תופעת השלכת פסולת בניין ברחבי העיר, דבר הגורם הן למפגעים סביבתיים חמורים והן לעלויות גבוהות הכרוכות בפינוי ובניקוי המפגעים המושתות על העירייה. לצד האכיפה האינטנסיבית בשטחים פתוחים, ההצעה תאפשר להרחיב את האכיפה גם בתוך העיר תוך מתן כלים נוספים להרתעה. ניקיון העיר נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו פועלים בכל מישור אפשרי כדי להבטיח כי נושא זה יישמר.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x