צילום: עיריית פ"ת

מזעזע: פרצו לבתי כנסת בשכונת ‘חן הצפון’ וביזו ספרי תורה

מראות קשים: שני בתי כנסת נפרצו הלילה בשכונת חן הצפון בפתח תקווה, בית הכנסת 'אהבת דניאל ובית הכנסת 'חן הצפון'. הפורצים גנבו קופת צדקה וחיללו ספרי תורה

משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפ”ת.
מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות במקום. הפורצים פתחו את ארון הקודש וביזו ספרי תורה.

ראובן יוסופוב, ראש המועצה הדתית פ”ת בתגובה לחילול בתי הכנסת בעיר: “כל הקווים האדומים נחצו. הלילה נפרצו 2 בתי כנסת בעיר, נחשפנו למראות מזעזעים, כואב שזה קורה כאן בארץ ישראל. כולי תקווה שגורמי האכיפה ישימו ידם על מחללי בתי הכנסת. ראש העיר רמי גרינברג והמועצה הדתית בראשותי, תדאג כבר היום לסייע ככל שניתן בשיקום וסיוע לקהילות ולגבאים ככל שניתן.”

ראש העיר פתח תקווה רבי גרינברג “לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון. כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו סיפרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין.”

רב אליהו גינת מ”מ רה”ע, ויו”ר אגף החירום בתגובה על פריצות וחילול בתי הכנסת בעיר ״קמנו הבוקר ליום קשה עם מראות מזעזעות, שמזכירות לכולנו תקופות אפלות. חובה על כולנו, דווקא בתקופה זו, לעשות חשבון נפש ולהרבות באהבת חינם.״

הרב גינת, שהגיע למקום בליווי ראש המועצה הדתית, לאחר שנפגש עם הגבאים ועם גורמי הביטחון הוסיף ״בשיתוף עם ראש העיר רמי גרינברג הנחתי את כל הגורמים, לעמוד לעזרה וסיוע ככל שניתן.״

ח״כ ארבל (ש”ס) בתגובה לפריצות בתי הכנסת שהתרחשו הלילה:״המראות הקשים משכונת חן הצפון בפתח תקוה מזכירים ימים אפלים בהיסטוריה. אני סמוך ובטוח כי רשויות אכיפת החוק יעשו הכל בכדי לשים את ידם על הפורעים הארורים שביזו את כבוד התורה״.

סגן יו”ר הכנסת ח”כ אליהו ברוכי מ’דגל התורה’ שוחח עם מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד על הפירצה החמורה וחילול הקודש. ממ”ז מרכז אמר כי יעשה הכל לתפוס את הפורעים ולמצות את הדין עמם. ח”כ ברוכי הודה לו על שיתוף הפעולה ועמידתו למען כלל הציבור בפרט בימים אלו בהם ישנם אתגרים רבים העומדים על הפרק.

חה”כ אוריאל בוסו הגיע לזירת האירוע בפתח תקוה נפגש עם הגבאים במקום בו הושלכו ספרי התורה והמראות הקשים ע”י קיצונים, כתושב העיר בפרט וכיהודי מאמין בכלל חובתינו להביע מחאה נוכח אירועים מהסוג הזה אני מאמין שהצוות המקצועי שהגיע למקום יקח את הממצאים ויגיע לפורעים “למצות איתם את הדין”.

הרב אהוד סטופל, רב השכונה “בצער רב ובזעזוע קיבלתי הבוקר את הבשורה המרה על חילול הקודש שאירע בשכונתינו.

המצב שנמשך קרוב לשנה בו בתי הכנסת כמעט עזובים ורובינו מתפללים בחוץ או במקומות שונים ומשונים קשה  וכואב לכולנו ועכשיו “נוסף גם הוא…”

הבדיקות המשטרתיות ייעשו ובעז”ה הפושעים ייתפסו,אולם אנחנו מצווים לתהליך של חשבון נפש אישי של כל אחד ואחד. מה יחסינו לתפילה,ללימוד תורה, לקיום מצוות התורה ,לכל דבר שבקדושה, למצבינו הרוחני,ערבות ומעורבות ,אחריות כלפי עם ישראל כולו ועוד. נזכור ש “כל ישראל ערבים זה לזה”

אני מציע שכל אחד יקבל על עצמו בצורה פרטית ואישית איזו “קבלה טובה” הן בענינים של בין אדם לחבירו והן בענינים שבין אדם למקום. כתיקון מיידי נוסיף במשך חודש שבט מידי יום פרק תהילים בסיום התפילה ונתפלל לקב”ה שישמע את תפילתינו.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x