מחאת השבת בפתח תקווה עוברת לשלבי הפעולה

בעקבות חילולי השבת ברחבי העיר, ׳איגוד רבני הקהילות הספרדיות בפ"ת׳ התכנס בבניין 'המועצה הדתית' במטרה לקדם פעולות מעשיות לחיזוק צביונה של השבת בעיר.

את הכינוס פתח יוזם הכנס, מ”מ ראש העיר הרב אליהו גינת “מחובתינו כשלוחי ציבור לפעול ככל אשר יורו לנו רבותינו. מטרת הקמת האיגוד היא לשתף את הרבנים בצרכים השוטפים של העיר ולקבל יחד החלטות בנושאים העומדים לסדר היום והפעילויות הנדרשות, במטרה לתת מענה לצרכים הקיימים.״

רב העיר פ”ת הרה”ג מיכה הלוי שליט”א ציין בדבריו כי הוא משוחח באופן אישי עם הרב גינת במחשבה על דרכי הפעילות הנדרשים בעיר והבהיר בדבריו” כי הרצון של כולנו הוא למען קדושת השבת ושמירת צביונה של העיר. אנו צריכים לחשוב כיצד צריך למחות אבל ברור וחד משמעית שאסור שזה יהפך למחאה אישית נגד ראש העיר או ציבור כזה או אחר”

ראש העיר רמי גרינברג שהוזמן לשאת דברים בפני הרבנים, הביע הזדהות והבנה עם רבני הקהילות בידיעה על האחריות הגדולה המוטלת עליהם וחזר על מחויבותו לשמירה על הסטטוס קוו בעיר. בעניין טיב טעם, הצהיר ראש העיר כי העסק לא יפתח בשבת.

בכינוס השתתפו גם הרבנים הגאונים הרב משה פינטו, הרב מאיר אלול, הרב אברהם שיטרית, הרב אברהם סבג מ”מ ראש המועצה הדתית ועוד רבנים רבים נוספים כמו גם רבנים מקהילות שונות כגון הקהילה הבוכרית בעיר, ברסלב חב”ד ועוד.

לאחר שראש העיר רמי גרינברג והרב גינת נתנו סקירה בפני הרבנים, על מגוון פעולות רבות שנעשו בשקט ובחכמה בשיתוף פעולה, למען שמירת צביונה הרוחני של העיר פ”ת התקיים דיון נרחב ובסופו הוסכם על דעת כולם כי דרך רבני ספרד היא ׳דרכיה דרכי נועם׳ וברוח זו התקבלו מספר החלטות מעשיות לפעולה למען כבוד השבת:

הוחלט להוסיף אורה בכך שרבני הקהילות יקדישו בשבת את דרשותיהם בבתי הכנסת, לרומם ולחזק את שומעי לקחם, בעניין שמירת וקדושת השבת. להוסיף אהבת חינם בכך שהרב הגאון משה פינטו רב צפון העיר, יחד עם הרב הראשי הרה”ג הרב מיכה הלוי יפנו ויפגשו לדבר אל ליבם של בעלי העסקים הפתוחים בשבת, להשתדל להקדים את הסגירה ביום שישי למען כבוד השבת. ברוח הימים הנוראים, לקראת חודש אלול, יערך כינוס חיזוק למען השבת בהשתתפות רבני הקהילות ותושבי העיר. לרדת לשטח עם עריכת קבלות שבת קהילתית, בשכונות העיר, בהשתתפות רבני הקהילות וחיזוק איגוד רבני הקהילות הספרדים בעיר פ”ת באמצעות הגברת תדירות הכינוסים של האיגוד, בהם ישתתפו רבני קהילות נוספים אשר מאילוצים טכניים נבצר מהם להגיע לכינוס.

בסיום הכינוס יצאו כל רבני הקהילות בעיר בקריאת קודש: ״התאספנו רבני הקהילות בעירנו, כאיש אחד בלב אחד, כדי לחזק את שלוחא דרבנן הרב אליהו גינת הי”ו לעמוד על משמר היהדות והדת בעירנו ולפעול לחיזוק צביונה הרוחני והגשמי של העיר פתח תקווה. אנו קוראים לציבור לפעול בדרכי נועם באחדות ובאהבת ישראל למען הרבות כבוד שמים ולקדש שמו ברבים. ויהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידינו”.

ראש המועצה הדתית, ראובן יוסופוב, אשר נבצר ממנו להשתתף בכינוס עצמו, אמר כי הוא מחזק את כל המשתתפים וסומך את ידיו על כל ההחלטות שהתקבלו ״אני שמח שדרך השלום והאחווה ניצחה. המועצה הדתית בראשותי תעמוד לעזר בכל מה שידרש, להרבות אהבת חינם תוך שמירה על כל הקדוש והחשוב לנו״

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x