מיוחד: הכירו את תוכנית “מרכזי למידה” בעיר פתח תקווה

התוכנית תאפשר לילדים בעליי קשיי למידה תגבור לימודי ותרבותי תוך כלים חווייתיים ומעשירים. הרב אליהו גינת יו"ר מקפ"ת: "אנחנו מאמינים שכל ילד מסוגל ויכול ורק צריך לאפשר לו ולהעניק לו את הכלים הנכונים."

תוכנית “מרכזי למידה” הינה עוגן לילדים בכיתות ד’- ו’ בעלי קשיי למידה וילדים בעלי לקויות בכישורי חיים, תוכנית מרכזי הלמידה באה להקנות להם תגבור הן במישור הלימודי והן במישור תרבותי. קבוצות לימוד ייעודיות באנגלית ובמתמטיקה כאשר כל קבוצה מונה מספר תלמידים מצומצם (6-8 תלמידים בקבוצה) מה שנותן את היכולת למורה/המחנך להעביר את החומר הלימודי ביתר פירוט מתוך יחס והבנה מקסימלי לכל הצרכים לכל תלמיד בקבוצה.

הפעילות מתבצעת במתנסי”ם הפרוסים קרוב לבתיהם של התלמידים (ורבר, אחדות, נפלאות) בשעות מחוץ ללימודים ומהווה גורם ומקום מספק ומעשיר לילד ולהוריו. הפעילות עצמה מתקיימת תוך מעמד בקשר ישיר מול גורמי ביה”ס בו מתחנך התלמיד על מנת לעמוד על נקודות החוזק הדרושות לתלמיד, על ידי קשר ישיר מול המחנך העיקרי של התלמיד בשעות הבית ספר. מרכזי הלמידה באים כחיזוק ותגבור מעבר לשעות הללו ומתמקדים בעיקר בנקודות החלשות של התלמיד.

“מאמינים בכל ילד”, הרב אליהו גינת יו”ר מקפ”ת

בנוסף לחומר הלימודי המעשיר ומועבר על ידי מרכזי הלמידה, יינתנו לתלמיד ולקבוצה פעילויות תוכן משמעותיות, תוך מתן דגש ושימת לב לפעילויות המלמדות כישורי חיים, פעילויות בקבוצות המעשירות את נפש הילד וכמובן פעילויות העשרה והנאה על מנת לשמר את הילד ולהגביר את הרצון שלו להשתתף במרכזי הלמידה הן בשעות הלימוד והן בשעות הפעילות.

פעילות מרכזי הלמידה ממומנת ברובה על ידי הגורמים העירוניים (מקפ”ת, אגף החינוך, עיר ללא אלימות, אגף הקליטה, אגף השכונות) כאשר נותר להורים תשלום סימלי עבור ילדיהם. 

הרב אליהו גינת יו”ר מקפ”ת פתח תקווה מציין כי: “אנחנו גאים להביא לציבור פרוייקט ייחודי מבית מקפ”ת אשר מעניק ומנגיש פעילויות חינוכיות מעשירות וחוויתיות לילדים בעיר ומאפשרת לכל ילד שגדל ומתחנך כאן להגיע להישגים ולמצויינות. אנחנו מאמינים שכל ילד מסוגל ויכול ורק צריך לאפשר לו ולהעניק לו את הכלים הנכונים.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ישראלה אפנג'ר
7 years ago

אני רוצה לצרף את הבן שלי שמתקשה בכיתה ו’ כיצד מצטרפים ? נרשמים ?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x