מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מיישרים את ההדורים

מקום העבודה הוא ללא ספק המקום שבו מתרחשים הדברים הכי חשובים במהלך היום. עם כל הכבוד לבית, אין מה להשוות את מה שקורה שם עם האינטריגות והתככים שמהווים חלק בלתי נפרד מסדר היום שלכם. לכל אחד יש בוס שיושב לו על הראש ומבקש ממנו לבצע עבורו משימות שונות ולמעשה רב שעות היום אנו עסוקים בביצוע מטלות, שיחה עם עמיתים לעבודה ולפעמים גם הפסקות סיגריה.

יחסי עובד מעביד הם לא דבר פשוט ובמקרים רבים מדובר על מערכת יחסים ארוכה, צמודה ומאתגרת. ישנם כמובן מקרים בהם העובד לא נמצא זמן רב בתפקיד, אך גם במקרים כאלו החוק עדין חל על שני הצדדים וקובע כיצד לנהוג במקרים שונים. פיצויי פיטורין להם זכאי עובד שפוטר הם במקרים רבים מוקד לסכסוכים שונים בנוגע לגודל הפיצויים והנסיבות אשר הובילו לפיטורין מלכתחילה.

מתי עובד זכאי לפיצויים?

דיני עבודה הם קבוצה של חוקים ותקנות רבות אשר מכילים סעיפים ותתי סעיפים שונים. למרות שישנם חוקים ברורים בנושא עדיין עובדים רבים אינם ערים לזכויותיהם ובשל כך לא מקבלים את מה שמגיע להם על פי חוק. ישנם אנשים אשר עוברים מעבודה לעבודה ובמקרים שונים מגיעים להם פיצויי פיטורין כדין.

השאלות הן רבות וניתן למצוא את התשובות במקומות שונים כמו למשל באתר ההסתדרות  אשר מציעה אתרים ייעודיים שונים שכל מטרתם לסייע לעובדים להבין למה הם זכאים. ניתן גם לפנות לעורך דין אשר מבין בתחום זה אך לעיתים אין כל צורך בכך שכן החוק הוא מאוד ברור בנושא ואם תפנו אל בית הדין לעבודה הוא יעמוד לצדכם מהרגע הראשון.

מהם התנאים לקבלת פיצוי?

כל מה שנחוץ על מנת להיות זכאי לפיצויי פיטורין הוא לעבוד במשך מינימום שנה וקבלת מכתב פיטורין מהמנהל. במקרים שונים ינסה המנהל או ההנהלה להתנער מתשלום פיצויים בדרכים שונות. אחת הדרכים המוכרות היא על ידי הטלת היוזמה להתפטרות על העובד. קיימים גם מצבים בהם על מנת להימנע מתשלום פיצויים היא פיטורין בטרם חלפה שנה מתחילת העבודה.

בכל מקרה על המעסיק לשלם את הפיצויים ורק בית המשפט יכול להחליט על אי תשלום פיצויים לעובד. כאשר עובד מפוטר על המעסיק לספק לו בתוך כשבועיים ימים מיום עבודתו האחרון מכתב אשר בו מופיעה תקופת עבודתו. מאידך, כאשר עובד מבקש להתפטר מעבודתו עליו להגיש מכתב התפטרות אשר יכנס לתוקף בתוך 48 שעות. במהלך הזמן הזה יוכל העובד למשוך את מכתב ההתפטרות ולבטל את הבקשה שלו.

תוך כמה זמן משולמים הפיצויים?

את הפיצויים על המעסיק לשלם לעובד בתוך שבועיים מיום הפיטורין. אם בתקופה זו לא התקבלו הפיצויים ניתן יהיה לתבוע את המעסיק בבית הדין לעבודה. עם זאת לעיתים ישנן תקלות אשר מעכבות אל הגעת התשלום ולכם מומלץ לברר את העניין לפני שרצים לתבוע.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x