מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מי זכאי לתו נכה ואיך מוציאים

תו נכה (או תג נכה) מקנה זכויות והטבות שונות לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות. לא כל אחד יכול להיות זכאי לתו שכזה כאשר הגוף האחראי לקביעת זכאות הוא משרד התחבורה ומשרד הרישוי. כל מי שחווה מגבלה צריך לבדוק מי זכאי לתו נכה ואיך מוציאים אותו כדי לעמוד על הזכויות שלו.

כדאי לדעת כי נכות היא מונח רחב וגם אם הביטוח הלאומי קבע כי אדם נכה אין זה אומר שהוא יקבל באופן אוטומטי תו. כדי להיות זכאי יש להוכיח קושי משמעותי בהליכה כמו צורך תמידי בקביים, הליכון או כיסא גלגלים לצורך ניידות. כמו כן יכולה להיות מגבלת תנועה משמעותית מסיבות אחרות כאשר על כל אלה נדבר כאן בכתבה.

הקריטריונים העיקריים הקובעים מי זכאי לתו נכה ואיך מוציאים אותו

לאחר בדיקת זכאות לתו נכה והגשת הבקשה ישנם שלושה קריטריונים עיקריים שנבחנים על ידי משרד הרישוי והוועדה אשר בוחנת את הזכאות:

  • נכות גופנית – בתוך כך היכולת לנוע ללא עזרים או איתם ומגבלה בתנועת הרגליים בשל מחלה, מצב מולד או תאונה.
  • נכות ראייה – עיוורון מוחלט בשתי העיניים או מצב של שדה ראייה מצומצם ביותר יכולים להוות סיבה לקבלת תו נכה.
  • מצבים רפואיים אחרים – ישנם שלל מצבים רפואיים שיבחנו ובתוכם מחלות קשות הפוגעות ביכולת התנועה, מצבים רפואיים המחייבים שימוש בציוד רפואי ונוספים.

זוהי רשימה חלקית אשר מצביעה באופן כללי על הקריטריונים היכולים לעמוד בתנאים של קבלת התו. יש לציין כי כל מקרה נבחן באופן פרטני ויתכן ובשני מקרים דומים האחד ימצא זכאי לתו והשני לא. מכאן אפשר להבין כי ישנה חשיבות רבה לדרך בה מגישים את הבקשה.

איך מוציאים תו נכה צעד אחר צעד

הוצאת תו נכה מתבצעת במספר שלבים:

שלב ראשון – מילוי הבקשה

בשלב הראשון כל שיש לעשות הוא למלא את הבקשה. את הטופס הנדרש ניתן להשיג בסניפי משרד הרישוי וכן באתר של משרד התחבורה. מבחינת הורדת הטופס הפעולה באמת פשוטה ואין צורך אפילו לצאת מהבית. עם זאת יש לשים לב לכל פרט ולוודא כי אין טעויות במילוי הפרטים וזאת כדי להימנע מדחיית קבלת התו.

שלב שני – צירוף מסמכים רפואיים

את הבקשה יש להגיש כשהטופס מלא וכשנלווים לו כל המסמכים הרפואיים שיכולים להיות רלוונטיים ולהעיד על מצבו של הנכה. בין היתר רצוי להוסיף אישור מרופא מומחה, תיעוד רפואי לטיפולים השונים וכן אם ישנם מסמכים מבית החולים. אלו מסמכים חשובים מאד ויש להקפיד לשמור על עותקים שלהם לכל אורך הדרך.

שלב שלישי – הגשת הבקשה

אחר מילוי הפרטים ואיסוף של כל המסמכים שיכולים להיות רלוונטיים יש להעביר את הבקשה למשרד התחבורה. ניתן להגיש את כל אלו ישירות באתר או להגיע למשרד הרישוי ולספק את כל החומר. אפשרות נוספת היא לשלוח את הבקשה למשרד הרישוי.

שלב רביעי – וועדה רפואית

בהתאם למסמכים ולבקשה יוחלט על בדיקה רפואית והגעה לוועדה במקום. חשוב מאד להגיע לוועדה בזמן, להיות מוכנים לענות על שאלות שונות ולענות עליהן בכנות. יכול להיות שהוועדה תרצה להבין לעומק את המצב של הנכה וזו ההזדמנות לתת את כל המידע שיכול להיות רלוונטי.

שלב חמישי – קבלת החלטה ותו נכה

ברגע שהתקבלה ההחלטה תישלח הודעה בדואר. במידה וההחלטה היא על זכאות לתו נכה הוא ישלח יחד עם האישור בדואר. אם ההחלטה היא לדחות את הבקשה תינתן אפשרות לערעור. כדי להימנע ממצב של דחיית הבקשה רצוי להתייעץ עם גורם מומחה ולשם כך אנחנו כאן בשבילכם. מקווה שהמאמר ענה לכם על השאלה של “מי זכאי לתו נכה”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x