מי יוצא לבין הזמנים? כולל חדש בשכונת גני הדר בפ”ת

כולל חדש של "אחוות תורה" נפתח בגני הדר, ומצטרף לשני כוללים נוספים הפעילים במרכז העיר. הרב ישראל דוד בקר: "אנשים מחפשים ללמוד בסגנון ישיבתי, בעיון, והם מצטרפים לכולל"
בשבוע שעבר נפתח כולל חדש לתושבי גני הדר העמלים לפרנסתם. מדובר בסניף של רשת הכוללים “אחוות תורה” המפעילה שני סניפים נוספים במרכז העיר פתח תקווה ו-55 סניפים בסך הכל ברחבי הארץ.
 
מי שיזם את פתיחת הכולל הוא הרב ישראל דוד בקר, לאחר שבשנים האחרונות מסר שיעור בדף היומי ולאחרונה חשקה נפשו בלימוד ישיבתי, יותר מעמיק. “מסרתי שיעור בדף היומי אבל הרגשתי שזה לא זה”, מספר הרב בקר. “ביקשנו מהרב יצחק ברוק לשמש כראש כולל ובסיוע ‘אחוות תורה’ פתחנו את הכולל בבית המדרש חניכי ישיבת חברון בראשותו הרב הגאון רבי משה רוט”.
 
עכשיו פותחים כולל? רגע לפני בין הזמנים?
 
“לנו יש בין הזמנים? על מה אתה מדבר. מטבע הדברים יש ימים שלא נמצאים בעיר או יוצאים לחופשה אבל כשאנחנו כאן, אנחנו מנהלים ‘עסקים כרגיל’. יש ביקוש לכולל כזה, אנשים עובדים המחפשים ללמוד בסגנון ישיבתי, בעיון, אנשים מצטרפים”.
 
מה שעות הפעילות של הכולל המיוחד הזה?
 
“הלימוד מתקיים בשעות הערב המוקדמות. מתחילים ללמוד בשעה 19:15 מיד אחרי תפילת מנחה, ומסיימים בשעה 20:15, רגע לפני תפילת ערבית”.
 
למי מיועד הכולל?
 
“הכולל מיועד לתושבי השכונה העמלים לפרנסתם, החפצים בעוגן קהילתי-רוחני. ב’אחוות תורה’ מספרים שמהניסיון שלהם של יותר מאלף לומדים ברחבי הארץ, העוגן הזה מסייע להתפתחות הצביון התורני בתוך עולם המעשה”.
 
הכולל החדש בגני הדר מצטרף לשני סניפים של “אחוות תורה” הפועלים במרכז העיר: בבית הכנסת חוג חתם סופר (כולל בראשות הרב עדיאל בוכניק) ובקהילת ‘בית אבא’ (כולל בראשות הרב דרור אורבך). תושבי העיר החפצים להצטרף לכוללים, מוזמנים לחפש את “אחוות תורה” בבתי הכנסת ובתי המדרש הנ”ל.




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x