מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מי מפחד מרופא השיניים?

Credit: shutterstock

כאבי שיניים הם סוג הכאב הכי נוראי שקיים. אומרים שכאבי שיניים הם הכי כואבים שיש באותה רמה עם כאבי אוזניים וכאבי גב. העניין הוא בכאבי שיניים הוא שלא כמו איברים אחרים בגוף או כאבים אחרים בגוף- השן לא מסמלת כאב המקום אחר או כאב שמשליך, אלא שהמקום עצמו שיניים או חניכיים או איבר כלשהו בפה חולה או עם דלקת וצריך טיפול דחוף. וכשצריך טיפול דחוף צריך רופא שיניים. ואם צריך בדיקה או ביקורת לשיניים צריך טיפול שיניים. ואם אתם גרים לדוגמא בפתח תקווה אתם לא תחפשו רופא שיניים בתל אביב או לא תיסעו לקבלת עזרה ראשונה במרפאת שיניים ברמת גן אלא תחפשו ותלכו לטיפול אצל רופא שיניים בפתח תקווה.

להתמודד עם הפחד מרופא השיניים

לא מעט אנשים מפחדים מרופא השיניים- מפחדים מהכאבים של הטיפול, מפחדים מזריקת ההרשמה או אפילו סופר רגישים לרעשים של המכונות תוך כדי הטיפול. לכן רוב האנשים יימנעו מלהגיע לרופא השיניים לביקורת רגילה וטיפול מונע תקופתי ויגיעו אליו רק כשבאמת כואב להם בפה ואז כבר לרוב מדובר בטיפול כירורגי פולשני וכואב במיוחד וחבל.

אם אתם מפחדים מלהגיע לטיפול אצל רופא השיניים אז זה באמת לא משנה אם הגעתם למרפאת שיניים בתל אביב או לרופא שיניים ברמת גן או לרופא שיניים בפתח תקווה. הטיפול וההתמודדות עם החשש והפחד צריך קודם כל להתחיל אצלכם ורק לאחר מכן בבחירת רופא השיניים המומלץ שידע לתת מענה לפחדים ולחששות שלכם כמטופלים.

קודם כל אתם צריכים להבין מאיפה נובע הפחד- מהי הסיבה. האם זה בגלל שאתם מפחדים מהכאב של זריקת ההרדמה? האם הרעש של המכשירים והמגע שלהם על השיניים עושה לכם צמרמורת לא נעימה בלשון המעטה? חשוב מאוד שתדעו מה מפחיד אתכם וממה אתם חוששים כי זו חצי הדרך לטיפול בפחד. אם אתם מפחדים לדוגמא מהכאב של זריקת ההרדמה אז אפשר למרוח משחת אלחוש מקומית בכדי שהזריקה עצמה בקושי תורגש או לא תורגש בכלל. אם הרעש הוא מה שמפריע אפשר להקשיב למוזיקה באוזניות בכדי להסיט את תשומת הלב מהרעש של המכשירים השונים. יש לא מעט דרכים להתמודד עם הפחד אבל אתם חייבים להיות מוכנים לעשות זאת.

ברגע שאתם יודעים שאתם מפחדים מרופא השיניים ומהו הגורם לפחד אתם צריכים להתחיל לחפש רופא שיניים שיודע לטפל בסבלנות, בדאגה, בעדינות ובהבנה שאתם מפחדים ולכן הטיפול יכול להיות ארוך יותר ואפילו בהפסקות. אם אין לרופא השיניים שלכם סבלנות אליכם אתם חייבים להתחיל לחפש רופא שיניים אחר. נכון, לכל רופא שיניים באשר הוא אמורה להיות הסבלנות והעדינות בטיפול במטופלים שלו אבל לצערנו לא כך הדבר ולכן לעיתים אנשים שגרים בפתח תקווה מוצאים את עצמם נוסעים לקבלת טיפול אצל רופא שיניים ברמת גן ולהיפך- אנשים שגרים ברמת גן מוצאים את עצמם נוסעים לקבלת טיפול אצל רופא שיניים בפתח תקווה כי הוא זה שמצליח לטפל בהם למרות החששות הרבים והפחדים שלהם מרופאי שיניים וטיפולי שיניים שונים.

בכל מרפאות השיניים גם במרפאות השיניים של קופות החולים וגם במרפאות השיניים הפרטיות יש חומרי אלחוש שונים, אפשרות לקבלת טיפול שיניים תחת גז צחוק וגם סייעת צמודה לרופא השיניים שתפקידה בין השאר להרגיע את המטופל. בחלק ממרפאות השיניים המתקדמות ישנו מסך טלוויזיה מעל ראשו של המטופל מה שמאפשר לו להתרכז בתוכניות השונות במקום בטיפול ובמקרים קיצוניים גם אפשרות לקבלת טיפול שיניים בהרשמה מלאה בבית החולים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x