מכה קשה לעיריית פ”ת: דו”ח מבקר המדינה בביקורת חריפה על התנהלות העירייה

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, מפרסם היום (ג') את הדוח על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2016. בדו"ח ביקורת חריפה מצד המבקר על התנהלות עיריית פתח תקווה על מתן שירות גרוע לתושב, אי הנגשה ואי שמירה על פרטיות הפונים לשירותי הרווחה. פתח תקוואי בסיקור נרחב

דו”ח הביקורת בשלטון המקומי של מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא מתפרסם חושף ליקויים חמורים בנוגע להתנהלות עיריית פתח תקווה.

בחודשים אוגוסט 2015 – פברואר 2016 בדק משרד מבקר המדינה את איכות מתן השירות לתושב בעיריית פתח תקווה ביחידות הרווחה, החינוך, הגבייה והמוקד העירוני.

מערכת פתח תקוואי בסיקור נרחב עם הממצאים החמורים המוצגים בדו”ח המבקר. בכתבה זו תוכלו לקרוא את עיקרי הדו”ח בקצרה ולעבור לכתבות הרחבה בנוגע לממצאים החמורים המוצגים בדו”ח.

עיריית פתח תקווה, טרם קבעה אמנת שירות כלל

בפתח הדו”ח מציין המבקר כי עיריית פתח תקוה טרם קבעה אמנת שירות כלל. לדעת משרד מבקר המדינה, על העירייה לקבוע אמנות שירות ולפרסמן לציבור. אמנה לאיכות השירות מגדירה בפומבי את מחויבותו הכוללת של הארגון לשמירה על איכות גבוהה של שירות, בהתאם לצורכי הלקוחות, והיא מציינת את זמני התקן ואת רמת השירות במונחים מפורשים ומדידים. בכך מתאפשר לציבור לדעת את איכות השירותים שהוא זכאי לצפות לה. על פי דו”ח המבקר הדבר לא נעשה כלל בעיריית פתח תקווה.

זמן ההמתנה במחלקת הארנונה בפ”ת כ – 73 דקות

על פי הדו”ח בעיריית פתח תקווה, זמני ההמתנה לפגישה עם הנציג המטפל בהנחות בארנונה למגורים היו כ-73 דקות, כ-53 דקות וכ-39 דקות.

זמן ההמתנה החודשי הממוצע הארוך ביותר נמדד במחלקה להנחות בארנונה בעיריית פתח תקווה – כשעה ורבע בחודש ינואר וכ-54 דקות בחודש פברואר.

אי שמירה על פרטיות הפונים

עיריות פתח תקווה לא נקטה את כל האמצעים הדרושים על פי דין לשמירה על פרטיותם של תושבים הפונים אל יחידות הרווחה. למשל, תיקים אישיים של המטופלים נשמרו במקומות לא נעולים ונמצאו בפרוזדורים. בתשובתה לדו”ח מסרה עיריית פתח תקווה כי חידדה נהלים לגבי שמירה על פרטיות המידע.

תנאים פיזיים ירודים במקומות שבהם ניתן שירות

בעיריית פתח תקווה הכניסה ל”בית חם לנוער חרדי במצוקה” עוברת דרך גרם מדרגות שהמעקה בו עקום, בין פריטי ריהוט זרוקים, מתחת לתקרות מתקלפות, ובבית החם עצמו נמצאו סימני רטיבות במטבח ובמרפסת. תקרות הלשכה האזורית “שעריה” נמצאו מתקלפות. 

ליקויים בהליכי ההתקשרות עם היועצים המשפטיים בעיריית פ”ת

עיריית פתח תקווה המחזיקה לשכה משפטית פנימית ובה יועצת משפטית ועשרה עו”ד נוספים, שילמה למשרד עו”ד ה’ בשנת 2013 11.6 מיליון ש”ח; בשנת 2014 11.5 מיליון ש”ח ובשנת 2015 12.5 מיליון ש”ח בעבור שירותי ייצוג בערכאות שיפוטיות, הליכי גבייה ומתן חוות דעת משפטיות.

משרד מבקר המדינה רואה בחומרה יתרה את התנהלותה של עיריית פתח תקווה שהמשיכה להעסיק את משרד עו”ד ה’ במשך 19 שנים תמורת סכומי כסף ניכרים גם לאחר שהוצגה לפניה ביקורת חמורה של מבקר המדינה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

6 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ב
7 years ago

האמת שבחרתי בך אבל כי לא הייתה ברירה אחרת. אין לי משהו נגדך אבל אולי מתאים לך יותר להיות עוד מצליח. תשקול את זה.

חפץ
7 years ago

אמנם אני לא בחרתי בך כי התור במשרד הפנים ארוך שלא שווה למלא את נספח העתקת מגורים. כמו כן השירותים וההנחות לתרבות ופנאי שלכם לא מתפקד או מביא הנחות משמעותיות. עדיף שתעבירו את כל השירותים שלכם לחברה קבלנית ששעות הפתיחה לפחות יהיו סבירות.

י.פ.
7 years ago

הצילני נא הצילני נא הצילני נא

גיציק
7 years ago

וואלה ממילא כולכם תבחרו בי בבחירות הבאות…..
מה זה חשוב דוח לא דוח?!?!?!?

דפני כרמלה
6 years ago

אני בחרתי בך ואני מאוכזבת

דפני כרמלה
6 years ago

אני בחרתי בך ואני מאוכזבת מאד

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

6
0
Would love your thoughts, please comment.x