צילום: יוסי וייס

מכת חושך: מאות תושבי פתח תקווה קיבלו את השבת בלי חשמל

כחצי שעה לפני כניסת השבת פרשת וארא, הפסיקה אספקת החשמל במספר אזורים בפתח תקווה, תפילות בחשכה ואוכל קר כך עברה השבת על חלק מתושבי העיר

(צילום: יוסי וויס)

את מה שקרה ביום שישי האחרון איש לחזה מראש. כחצי שעה לפני כניסת השבת הפסקת חשמל פקדה מספר רחובות במרכז העיר בהם הרחובות שפירא, אחד העם, חפץ חיים והסביבה.

תושבים שהתקשרו למוקד חברת החשמל דיווחו כי נאמר להם כי הצפי לסיום התקלה בשעה 19:00 בערב.

הפסקת החשמל פקדה גם את בתי הכנסת באזור, בבתי הכנסת “זכר חיים” ברחוב אחד העם גבאי בית הכנסת במקום הספיק להדליק נרות סביב הבימה אשר האירו מעט למתפללים במקום. בבית הכנסת “חפץ חיים” ברחוב ביאליק תאורת החירום פסקה מלהאיר מוקדם מהצפוי ותפילת ערבית של שבת נערכה בעלטה מוחלטת כאשר החזן התפלל את כל התפילה ואף שמונה עשרה בקול רם בכדי לסייע למתפללים שלא זוכרים את התפילה בעל פה.

תושבת רחוב ביאליק כתבה לפתח תקוואי “בלי הכנה מוקדמת לקראת שבת, כבה החשמל בבית בהתחלה חשבנו שזה רק בביתנו אבל מהר מאוד התברר שכמטע כל הרחוב בלי חשמל. נאלצנו להדליק נרות ולהיכנס לשבת בעלטה כשאפילו לא היה לנו מושג מתי זה יסתיים. אני לא רוצה לחשבו מה עשו יולדות קשישים וכו’, זה היה לא נעים בכלל”

תושבים המשתמשים בפלטת שבת נאלצו לאכול אוכל קר בערב שבת. תושב אחר סיפר “התוכנית המקורית שלנו הייתה לאכול את סעודת ליל שבת אצל חברים, אלא שגם הם התקשרו והודיעו לנו שאין להם חשמל. למרבה המזל חבר נוסף שגר כאן ברחוב סמוך והיה לו חשמל אירח אותנו בערב שבת”

בסופו של דבר התקלה סודרה, ואספקת החשמל חזרה בסביבות השעה 20:00 בערב. 

מערכת פתח תקוואי מזכירה לתושבי הרחובות בהם היו הפסקות חשמל לכוון את שעוני השבת מחדש.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פתח תקוואי בנשמה
7 years ago

חתיכת חושך אבל היה מאתגר נקווה שפעם הבאה חברת החשמל תדע להעירך כמו שצריך למקרים שכאלה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

1
0
Would love your thoughts, please comment.x