pixabay

מעולם לא הצלחתי לשמח את אמא שלי בראש השנה

היא היתה האמא המושלמת, אבל היא שנאה לקבל מתנות ואני כל כך אהבתי לתת

כבר 10 שנים ליבי מתעצב כשמגיע ערב חג. נזכרת בימים אחרים של שמחה ענקית בעלי ואני, אז תושבי תל-אביב, התכוננו במרץ לנסיעה הצפויה לקריות, שם התגוררו הורנו. כמה ימים לפני החג האמהות נהגו להתקשר ולבקש שלא נביא כלום. זה היה ריטואל קבוע. הם התכוונו לזה, רצו שנחסוך. יחד עם הבנות יצאנו לגן העיר, או למקומות אחרים ושם התלבטנו בין מפה, לקישוט אחר יפה לבית.

במשך הרבה שנים כל יום הולדת, או ערב חג היה כרוך בתסכול שלי, או של אחד האחים שלי וכמובן של אמא. היא פשוט שנאה לקבל מתנות. אנחנו לא יכולנו להתאפק וקנינו. מאד אהבנו אותה ולא יכולנו שלא לקנות מתנה ליום הולדת, לחג וכו’. זוכרת את המאמצים הרבים שהשקעתי בבחירת המתנה, את המחשבה והחיפוש אחר חנות עם מוצרים איכותיים, אריזות מתנה וכו’. המסחר באינטרנט לא היה קיים אז ורכישת מתנה היתה פרויקט. מה שנחשב בעינינו להבעת אהבה נתפס אצלה כמטרד.

כעבור שנים היא למדה לאסוף את עצמה ולהתגבר. בכל פעם שהבאנו מתנה היא הביעה שמחה והודתה לנו ואנחנו באמת האמנו לה שהיא אוהבת את המתנה. האמת היא, שהמתנות היו מאופסנות. היא מעולם לא השתמשה במפה שקניתי לה, או בכלי הבית.

גם חמותי לא ממש התייחסה למתנות. לא היה לה קשה לקבל מתנות, אבל זה פשוט לא עניין אותה. הדבר היחידי שהיה חשוב לה זה החיבוק של הבנות וכמובן – שנאכל. עכשיו, כשכותבת, נזכרת, שהיא שלחה אותנו פעם לצלם את הבנות בצילומי סטודיו. המקרר היה מלא בתמונות שלה עם הבנות. הסבתאות היתה תמצית ההוויה שלה.

הדבר היחיד שבאמת שימח את אמא כשהגענו היו הבנות. כשהן נכנסו הביתה היא פשוט פרצה בצהלות שמחה והן הגיבו באופן דומה. היתה שם אהבה ענקית. זוכרת שבגן עשו לאחת הבנות צילום סטודיו. מסגרתי והבאתי לה. התמונה הזו היתה על המזנון בסלון. איך לא חשבתי לפתח גם תמונה של הבת הצעירה…

חושבת עכשיו על אמא שכבר 10 שנים לא איתי, אבל קולה עדיין נשמע, החיוך והאהבה הגדולה שהעניקה לנו. בדיעבד, נדמה לי שכל טקסי המתנות המבוימים היו כל-כך מיותרים ואף אחת מאיתנו לא באמת שמחה.

לקראת ראש השנה שבא עלינו לטובה רוצה להציע לכם להתחבר באמת לרצון של אמא. במקרים רבים זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לנו. תשמחו אותה בדרך שבה היא רוצה לשמוח. 

קחו תמונה יפה של אמא שלכם עם הנכד/ים או תמונה של הנכדים, תכתבו לאמא את המילים שהיא כל כך אוהבת לשמוע: סבתא, אנחנו אוהבים אותך, לא יותר ולא פחות.

במקום מסגרת שעלולה להתפרק תשלחו את התמונה להדפסה על פוטובלוק. התוצאה תהיה מקסימה…

מגנה הוא אחד האתרים המובילים בנושא של הדפסת תמונות על פוטובלוק, או הדפסת תמונה על מגנט. המחירים, מאד סבירים, כך שאם אתם מתעקשים לקנות מתנה “שימושית”, תוכלו להוסיף גם מגנט או פוטובלוק עם ברכה נהדרת בשביל הנשמה.

אתר מגנה הדפסת תמונות m.gagam.co.il
ניתן להזמין הדפסת תמונות גם בוואטספ של אתר מגנה בלחיצה כאן>>

שנה טובה לכולנו, הרבה בריאות ובשורות טובות.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x