צילום: עיריית ראש העין

מפגש עירוני בנושא יער קהילתי ראש העין

מפגש עירוני בנושא יער קהילתי ראש העין התקיים השבוע באולם סימפוניה. בפגישה השתתפו נציגי הקרן הקיימת, ראש העיר שלום בן משה, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה, מנהלי אגפים, נציגי העירייה ותושבים.

ראש העיר שלום בן משה פתח את המפגש והודה למשתתפים הרבים שהגיעו. זכות לתושבי העיר להתגורר בעיר שיש לה יער קהילתי צמוד דופן המאפשר ומזמן לקהילה ליהנות ממנו. בתקופת הקורונה, היער שימש לקהילה מקום לפנאי , לטיולים ולהפגת השגרה.

גלעד מסטאי, מנהל אזור שפלה וחוף, הקרן הקיימת לישראל ברך את הנוכחים וציין שהוא שמח לראות שמעגל המשתתפים מתרחב- מעיד על אכפתיות.

נטע מזרחי, רכזת קהילה ויער באזור שפלה וחוף בקק”ל סיפרה כי קק”ל מנהלת את היערות בישראל מאז ראשית המאה ה- 20 והיא רשות הייעור המוסמכת של מדינת ישראל. נטע הציגה את מודל היער הקהילתי, את סקר שיתוף הציבור שנערך בקרב תושבי העיר, את מיפויו ואת הפעילויות הרבות והמגוונות המתקיימות בו.

כמו כן הוצגה תכנית האב של היער הקהילתי וההיבטים הסטטוטוריים. ניתאי, היערן של היער סיפר על פעולות הטיפוח והפיתוח שמתקיימות ביער, על עדר הכבשים שרועה בו, על הכשרת שביל חוצץ אש, טיפול במינים פולשים כמו השיטה המכחילה ועוד. ניתאי הדגיש את העיקרון שהיער הוא שטח טבע ולכן עצים שנופלים ביער מפונים במידה והם מסכנים ציבור. במקרים שבהם העצים נופלים בשטחים שאין בהם הפרעה לציבור הם מתנה לטבע. בסיום הצגת הנעשה ביער, הוזמנו המשתתפים לשאול ולהאיר. התושבים שהתייחסו, בירכו על תוכנית האב ליער שהוצגה וציינו שהיא טובה. התוכנית התייחסה לעתיד ולסוגיות מגוונות ביער.

התובנות והערות התושבים ישמשו כמצע לשלב הבא שיהיה מפגש תושבים בשולחנות עגולים. לאחר השולחנות העגולים, תוצע לציבור הכשרה של נאמני יער קהילתי ויוצעו לקהילה קולות קוראים ליוזמות בתחום.

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x