מקומם: תושבי פתח תקווה ישלמו יותר ארנונה

שוב מעלים את הארנונה לתושבי פתח תקווה: לאחר שהעירייה לא הגישה בקשה ממשרד הפנים להפחתת תשלום הארנונה לתושבי העיר היא צפויה לעלות. ומי ישלם פחות? בנקים ובתי מלון בעיר

כמידי שנה משרד הפנים מאפשר לרשויות המקומיות להגיש בקשה להנחה בארנונה ולהקל בכך על תושבי העיר.

כידוע בפ”ת הארנונה אינה מן הזולות בארץ והיא עלתה בשנים האחרונות מספר פעמים. כל זה לא הוביל את עיריית פ”ת להגיש בקשה ממשרד הפנים להנחה בארנונה ובעקבות כך היא צפויה להתייקר בעוד 2.2% החל משנת 2018.

את אישור העלאה צפויים לאשר חברי מועצת העיר פ”ת בישיבה שתיערך ביום ראשון הקרוב. יש לציין כי בערים ראשון לציון וראש העין הגישה העירייה בקשה להוזלת הארנונה.

בעוד שלכלל תושבי פ”ת תעלה הארנונה ב 2.2% בעירייה מבקשים להוזיל באופן משמעותי את הארנונה להנהלות הבנקים ולבתי מלון בעיר – לפי הבקשה שהוגשה הנהלות הבנקים משלמים 740 ₪ למטר רבוע והחל משנת 2018 צפויים לשלם כ- 460 שקלים למטר רבוע. תעריף זה הוא המינימום בחוק למבנים שהשטח שלהם למעלה מ 10,000 מטר רבוע. את השינוי מסבירים בעיריית פ”ת “לעודד הנהלות בנקים להעתיק את פעילותם לפתח תקווה” כך על פי הבקשה שנכתבה שהובאה בפני חברי המועצה.

מערכת ‘פתח תקוואי’ פנתה בבקשת תגובה לעיריית פ”ת, וזו מסרה בתגובה מסרה:

העיריה אינה מעלה ארנונה מעבר להחלטת כנסת ישראל בחוק ההסדרים . לשר הפנים אין סמכות לבטל את חוק ההסדרים . בכדי לבטל צריכה להתקבל החלטת ממשלה מיוחדת בחתימת שר האוצר והפנים.
לא קיים יישוב אחד שלא העלה את הארנונה בשנים האחרונות לפי חוק ההסדרים. נשמח אם חברי האופוזיציה יציגו יישוב אחד במדינת ישראל שעקף את חוק ההסדרים.

מכניסתו של ראש העיר איציק ברוורמן לתפקיד לא עלתה הארנונה מעבר לחוק ההסדרים המאושר בכנסת ישראל מידי שנה. כידוע וכפי שפורסם בעבר ארנונת התושבים מכסה רק 40% מעלות השירותים הניתנים לתושב ראש העיריה פועל במלוא המרץ להשלים את 60% הנותרים ממשרדי הממשלה מהכנסות ארנונה מאזורי התעשיה, ולהפנותם לפיתוח העיר לרווחת התושבים..

חבל שחברי האופוזיציה אינם נרתמים לטובת התושבים ובוחרים בכל פעם להטעות את הציבור, ולזלזל בזיכרונם ומעלים את הנושא מידי שנה בתקווה כי הציבור אינו יודע את האמת, הברורה והשקופה המוצגת ע”י העירייה.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x