מרכז ‘מפתח’ פתח תקווה: מאות מתושבי העיר, החלו השנה, עבודה חדשה

רק לפני כשנה וחצי, נקבעו המזוזות במרכז 'מפתח' העוסק בקידום, הכשרה ותעסוקה - במגזר החרדי. וכבר, בסיעתא דישמיא נרשמו מאות לקורסים, סדנאות ולהכשרות המקצועיות. בשיחה עם 'פתח תקוואי' אומר לנו אהרון גפני, מנהל המרכז: "בסיעתא דישמיא דאגנו להכשרה והשמה של מאות בני ובנות המגזר החרדי"

(בתמונה: אהרון גפני, מנהל מרכז מפתח עם שר הכלכלה אלי כהן)

חרדים, תושבי פתח תקווה הרוצים להשתלב בשוק התעסוקה, כבר יודעים כי הדרך להיכנס לעולם התעסוקה, הופכת להיות קלה יותר עם מרכז ‘מפתח‘. המרכז שהוקם לפני כשנתיים ברחוב ברקת בעיר, דואג לקיומם של מגוון קורסים והכשרות מקצועיות בתחומים ה’חמים’ והרלוונטיים לשוק התעסוקה העדכני. כמו קורסי אנגלית, מחשבים ועוד.

אהרון גפני, מנהל מרכז ‘מפתח’ פתח תקווה, מסכם את שנת תשע”ח בסיפוק רב: “ברוך ה’ , בשנה הנוכחית, היו לנו למעלה מ 400 מקבלי שירותים. ולמעלה מ 150 תושבים חרדים בעיר התחילו עבודה חדשה השנה בעזרת מרכז מפתח”.

חשוב להבין כי היציאה לשוק העבודה אינה קלה עבור כולם. החל מהכוונה התעסוקתית, רכישת המקצוע הנדרש, כתיבת קורות החיים ועוד. “במרכז ‘מפתח’, יש לנו יועצי תעסוקה אשר עברו הכשרה מקיפה באבחון וייעוץ תעסוקתי, כתיבת קורות חיים, הפניה לעבודה וכמובן גם רישום לקורסים והכשרות מקצועיות, כך שאנחנו יכולים להעניק 360 של סיוע למעוניינים להשתלב בשוק.

ואם מדברים על קורסים והכשרות מקצועיות” ממשיך גפני “רק בשנה האחרונה נערכו במרכז מפתח בפתח תקווה – 12 קורסי אנגלית מתחילים, 7 קורסי אנגלית מתקדמים, 3 קורסי מחשבים לנשים, קורס חשמלאי מוסמך במימון מלא (עלות הקורס 17,000₪ לתלמיד)קורסים והכשרות בעולמות ההייטק, קורסים לתכנון פיננסי למשקי בית, קורס יזמי נדלן, קורס מכירות באייבי ואמזון, קורסי הכוונה לעולם התעסוקה, ולאחרונה קורס help desk לכאלה שרוצים להשתלב בעולם ההייטק בזמן קצר”.

גפני, גם הקים בשנה האחרונה, פורום רשויות לענייני תעסוקת חרדים “בפורום אני מרכז נציגי עיריות בכל אזור המרכז ובו מתקיימים דיונים מעשיים בנושאים הקשורים לתעסוקת חרדים. משם אני מבין מה הצורך ופועל כדי ליצור עוד ועוד הכשרות ושיתופי פעולה לשילוב אנשים בשוק התעסוקה”

הרב מיכה הלוי, הרב הראשי לפ”ת ביריד התעסוקה

לאחרונה הפך משרד העבודה את סניף פתח תקווה, לסניף מטה שיעניק שירותים לכל אזור המרכז, החל מנתניה ועד אשדוד. אירוע הדגל של מרכז מפתח הוא יריד התעסוקה המתקיים פעם בשנה – ביריד האחרון נטלו חלק , מגוון רחב של חברות ומעסיקים שערכו ראיונות במקום ל 800 תושבי העיר גברים ונשים שהשתתפו ביריד.

יריד תעסוקה של מרכז מפתח פ”ת

על התוכניות לשנה הבאה הוא אומר ל’פתח תקוואי’: “אני מתכנן להעמיק את שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים בעיר ע”מ לדאוג לתעסוקה איכותית. כמו כן אנו עובדים כעת על יריד הייטק ענק בהשתתפות חברות מובילות בתחום כגון פייסבוק גוגל אינטל ועוד. האירוע יתקיים בשיתוף עמותת קמא טק שפועלת רבות לשילוב המגזר החרדי בהייטק.

לסיום אומר גפני אני רוצה להודות לתושבי העיר שהעניקו תעודת איכות למרכז בכך שהגיעו וממשיכים להגיע ולהיות שותפים למיזם, לנציגי הציבור בעיר על תמיכה ועידוד באופן תמידי. תודה מיוחדת לרב אשר שוקר חבר מועצת העיר וראש האגף לשירותים חברתיים על שותפות עמוקה בקורסים והכשרות לתושבי העיר. אני מודה על הזכות להיות שליח ומקווה לעשות את המקסימום גם בשנה הבאה עלינו לטובה, על מנת שכל לקוחות ‘מפתח’ יהיו מרוצים בסיעתא דישמיא.

פתיחת קורס תכנות

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מלי
5 years ago

כל הכבוד לאהרון גפני

פנחס מליד הים
5 years ago

אין על אהרן גפני תותח על
בולדוזר בעזרה לאחרים

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x