“מרתון” לימודי תורה לזכר הנופלים ועם ישראל

"משמר הלימוד" המסורתי בערב יום הזיכרון ייערך הערב (ג') יום הזיכרון תשע"ו. הערב המיוחד נערך ע"י עמותת אור אברהם אוהבי בנשיאותו של הרב יהונתן אדואר – רב מרכז פ"ת

משמר - יום הזיכרוןמשמר הלימוד יתקיים השנה בבית הכנסת המרכזי בשכונת “חן הצפון” הסמוכה לצומת סגולה בפ”ת, והוא יחל עם הישמע הצפירה בשעה 20:00.

באירוע יטלו ח”כ אבי דיכטר, הרבצ”ר – תא”ל רפי פרץ, סא”ל שי סימנטוב (מג”ד 12 של גולני בצוק איתן – בהרצאתו “בחזרה לחיים”), מר אורי יפרח (אביו של אייל יפרח ז”ל, משלושת הנערים החטופים) – התמודדות עם השכול, ראש עיריית פ”ת מר איציק ברוורמן, רבנים אזוריים ומנהיגים מקומיים נוספים.

“משמר הלימוד” הינו צורת התייחדות חדשנית ערכית-חינוכית בדרך זיכרון הנופלים במערכות ישראל. הלימוד יכלול שיעורים הרצאות ודיונים בנושאים אקטואליים כגון: גבורה, מסירות נפש, תקומת העם היהודי.

המארגן כאמור, הוא רבה הראשי של מרכז פ”ת – הרב יונתן אדואר שהוא סא”ל במילואים, מג”ד בפקע”ר ולשעבר מפקד בצנחנים שלחם במלחמת לבנון.

כפי שכל שנה נערך הטקס במעמד בכירי המדינה, כך גם השנה סא”ל סימן טוב מגולני (המג״ד הפצוע האנוש מצוק איתן) ועוד אישי ציבור נוספים ישתתפו באירוע הזיכרון.

הרב יונתן אדואר - רב מרכז <a href=
פתח תקווה" width="181" height="226" /> הרב אדואר, רב מרכז פ”ת

הרב אדואר החליט שהוא הופך את יום הזיכרון ליום לימודי ערכים, גם כשמדובר בחרדים שאינם עשו צבא, לצד משפחות נופלים וכל חלקי האוכלוסיה.

הוא מסביר כי “דרך הלימוד מבקשים הלומדים להתחבר לא רק עם מקום הקבורה – מקומו של הגוף, אלא בבית הכנסת ובית המדרש – מקומם של הנשמות ומקומו של עץ החיים – אשר בו מתחברים עבר הווה ועתיד”. “החללים הקדושים אינם תקועים וקבועים כמו המצבה. אלא חיים הם בעולמות הנצח הולכים ומתעלים מעלה אחר מעלה מחיל אל חיל”.

מטרה נוספת של הלימוד היא לנסות ולהבין מהי חובתנו המוסרית כלפי הנופלים בשאר ימות השנה ולא רק ביום הזיכרון, וכיצד צריך דבר זה לבוא לידי ביטוי בשגרת חיינו הפרטיים והכללים.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x