מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

משפצים את חדר הרחצה? רק עם קבלן רשום!

Shutterstock

מתכננים פרויקט שיפוצים בהיקף של כמה עשרות אלפי שקלים ומפחדים להיעקץ על ידי קבלן אינסטלציה חאפר? יש לנו חדשות טובות בשבילכם…

על פניו התקופה הנוכחית הייתה אמורה להיות שעתם הקשה של קבלני השיפוצים. עם זאת, לפי התאחדות קבלני השיפוצים, נראה כי ישנם לא מעט בעלי מקצוע שדווקא נהנים מעלייה משמעותית בהיקף העבודות. יתכן שתורמת לכך העובדה שכולנו ספונים בבתים ולכן יש לנו יותר פנאי ואנרגיה להשקיע במרחב הביתי. מעבר לכך, השהייה הממושכת בבית, מעוררת ברבים את הרצון לשדרג את החלל הביתי וכך לשפר את איכות החיים. 

מבין כל חדרי הבית, חדר האמבטיה הוא ללא ספק זה שהישראלים נוטים לשפץ בתדירות הגבוהה ביותר, אולי משום שזהו החדר שבו אנחנו מתנתקים מהמסכים ומהעולם ונהנים מזמן שכולו שלנו עם עצמנו. אם גם אתם מעוניינים לשדרג את חדר הרחצה שלכם בקרוב, אנחנו מניחים שאתם נמצאים בימים אלה בחיפושים אחרי אינסטלטור בפתח תקווה, שמגיע עם המלצות חמות. אם אכן כך הם פני הדברים, אז יש לנו עבורכם המלצה חמה במיוחד. אך לפני כן, חשוב לשפוך מעט אור על הרפורמה החדשה בתחום האינסטלציה בישראל. 

עוצרים את זרם החאפרים

תאמינו או לא, אבל נכון להיום תחום האינסטלציה בישראל, הוא בין התחומים הפרוצים ביותר שישנם. עובדה זו לא נעלמה מעיני התאחדות קבלני השיפוצים ולכן בימים אלה יוצאת לדרך רפורמה מעניינת בתחום, המחייבת קבלני אינסטלציה שמבצעים עבודות בהיקף של יותר מ-44,000 שקלים, להירשם בפנקס הקבלנים. 

על מנת להירשם בפנקס הקבלנים, לא מספיק להיות אינסטלטור בפתח תקווה, אינסטלטור בתל אביב או אינסטלטור במודיעין לצורך העניין: כדי להירשם בפנקס הקבלנים ולקבל רישיון לעבודה בשיפוצים, יש להחזיק בוותק של לפחות חמש שנים בתחום, לקחת חלק בהכשרות מקצועיות מטעם משרד הבינוי והשיכון ולעבור בהצלחה בחינות ממשלתיות בתחומים שונים הקשורים לשיפוצים ואינסטלציה. 

בין השאר, ההכשרות המקצועיות יתמקדו בתאונות עבודה ובטיחות בעבודה וכן יוקדש חלק מהלימודים בתקופה הנוכחית להנחיות הנוגעות לעבודה נכונה ובטיחותית בתקופת הקורונה. הלימודים יתקיימו בקבוצות קטנות וכבר בשבועות הקרובים קבלני אינסטלציה בכל רחבי הארץ יוכלו לגשת לראשונה לבחינות הנערכות מטעם רשם הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון ולהתחדש ברישיון עבודה מסודר.   

הזדמנות לקריירה חדשה 

מעניין לציין שהמהלך המבורך יצא לדרך בין השאר בשל מגפת הקורונה, שהותירה ישראלים רבים כל כך ללא פרנסה. זאת כיוון שהרישיון החדש יאפשר לקבלני אינסטלציה לגייס עובדים ולהכשיר עובדים לעבודה בתחום השרברבות. אחת המטרות המוצהרות של התקנות החדשות הן למעשה לסייע להכשיר מקומות עבודה בענף האינסטלציה, שניתן לגייס אליהם אנשים שנפלטו משוק העבודה בעקבות משבר הקורונה. הכוונה היא לבעלי יכולות וידיים טובות כמו עובדי במה למשל, שנכון להיום פשוט לא ניתן לדעת מתי יוכלו לשוב ולעסוק במקצוע שלהם.  

השורה התחתונה – לא מכניסים הביתה קבלן אינסטלציה לא רשום

כפי שאתם ודאי מבינים, אינסטלטור בפתח תקווה שמחזיק ברישיון הנכסף, הוא לא סתם עוד אינסטלטור אלא בעל מקצוע רציני, אמין ובעל הסמכה מתאימה. או במילים אחרות, בעל מקצוע מהסוג שפשוט תענוג לקבל ממנו שירות. לפיכך הדבר הראשון שעליכם לעשות לפני שאתם בוחרים את האינסטלטור שלכם, זה לברר האם מדובר בבעל מקצוע שרשום בפנקס הקבלנים או שמא עדיף להמשיך הלאה בחיפושים. 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x