(בניין עיריית פ”ת, צילום: עיריית פתח תקווה)

משרד החינוך בחר בעיר פ”ת כעיר היחידה במחוז ת”א בה יתקיים פיילוט חדשני למילוי מקום לגננות ולמורות

ראש העיר רמי גרינברג "אנו מאמינים כי התכנית החדשה תאפשר לאתר ממלאי מקום מתאימים ואיכותיים בזמן קצר ובכך תתאפשר שגרת לימודים רציפה בגן ובכיתות בית הספר"

משרד החינוך בחר בעיר פתח תקוה כחלק מפיילוט למילוי מקום לגננות ולמורות, ובכך להבטיח שגרת לימודים רציפה ותקינה.

המאגר יהווה כלי ניהולי יעיל ונוח לגיוס ממלאי מקום על רקע היעדרות צפויה/לא צפויה, קצרת טווח של עובדי הוראה במוסד החינוכי לפרק זמן קצר (שעות/ימים), ויבטיח, ככל שניתן, שגרת לימודים בבית הספר/גן ללא שיבושים מיוחדים. לכל ממלאי המקום השעתיים תעשה בדיקה למידת התאמתם וכשירותם (ע”י משרד החינוך), וכן היעדר עבירות מין ורקע פלילי. רק לאחר האישור יכנסו המועמדים למאגר הממוחשב. בפועל המאגר יהיה זמין למנהלים/ות באמצעות האתר/יישומון/מוקד טלפוני והמנהל יוכל לבחור מורה בהתאם לצרכיו.

שירותי ההשמה יעשו כאמור באמצעים הבאים: אתר אינטרנט, יישומון בנייד ושירות של מוקד טלפוני. בשלב הראשון יתחיל משרד החינוך עם אתר אינטרנט (לכל אחד מהספקים יהיה קישור נפרד. במחוז ת”א מדובר בחברת “מעוף משאבי אנוש” ) ובהדרגה יורחבו השירותים.

ראש העיר רמי גרינברג בירך על ההחלטה ואמר “אנו מודים למשרד החינוך על שבחר בעיר פ”ת לפיילוט בנושא. בעיר למעלה מ-60,000 תלמידים ואנו שואפים לשמור על שגרת לימודים לאורך כל השנה. למעשה פתח תקוה כבר התמקצעה בנושא של איתור ממלאי מקום. בניגוד לערים אחרות אצלנו הרשות, כבר שנים, מספקת מענה לגננת שחסרה והפיילוט הוא המשך ושידרוג של המערך כולו. נמשיך לשתף פעולה ולשפר את מערכת ממלאי המקום ואנו מאמינים כי התכנית החדשה תאפשר לאתר ממלאי מקום מתאימים ואיכותיים בזמן קצר ובכך תתאפשר שגרת לימודים רציפה בגן ובכיתות בית הספר”.

ראש מינהל החינוך רון כץ בירך על המהלך ואמר “מזה תקופה ארוכה שאנו מחפשים דרכים נוספות ויצירתיות להתגבר על הפערים בכוח אדם במוסדות החינוך, הנובעים משלל סיבות, רפואיות ואחרות, ואני מקווה כי אכן אנו בדרך הנכונה לאתר ממלאי מקום מקצועיים ואיכותיים בזמן קצר. בפתח תקוה בניגוד לערים אחרות כבר קיים מערך של איתור מחליפות לגננות והפיילוט בפתח תקוה הוא לא בכדי, אלא בזכות העבודה הקשה שנעשית כאן בנושא איתור מחליפים/ות. אני מודה למשרד החינוך על שבחר בנו לפיילוט ואני מאמין כי התכנית הזו תשפר עוד יותר את מערך איתור המחליפים/ות במוסדות החינוך. נמשיך לפעול למען רווחת תלמידנו ולמען מערכת חינוך מצוינת!”.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם