מתי ל”ג בעומר תשפ”ד – 2024: זמנים ומנהגים והאם הוא יום לימודים רגיל במערכת החינוך?

ל"ג בעומר תשפ"ד - 2024 יתחיל השנה במוצאי שבת בתאריך י"ז באייר 25.5.2024, והוא מסתיים ביום א' י"ח באייר 26.5.2024 בשעת השקיעה

פירוש שמו של יום “ל”ג בעומר” הוא בגימטרייה 33. והוא חל בכל שנה בתאריך י”ח באייר בימי ספירת העומר. ימי ספירת העומר הם 50 יום החל מיום השני של חג הפסח ועד ערב חג השבועות. ל”ג בעומר הוא היום ה 33 לספירת העומר.

מה קרה ביום ל”ג בעומר בהיסטוריה היהודית?

  • על פי המסורת ביום ל”ג בעומר פסקו תלמידיו של רבי עקיבא למות ממגיפה שהשתוללה באותם ימים ובה נהרגו 24,000 תלמידים משום שלא נהגו כבוד זה בזה, תלמידו של רבי עקיבא היו תלמידי חכמים אך למרבה הצער הם לא כיבדו האחד את השני. המגפה בה מתו תלמידו של רבי עקיבא התחילה מספר ימים לאחר חג הפסח והמשיכה עד ליום ל”ג בעומר שבו כאמור הם פסקו מלמות ולכן במסורת היהודית נקבע יום זה כיום שמחה.
  • יום ל”ג בעומר על פי המסורת הוא היום בו נפטר התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי – מחבר ספר הזוהר. על פיח המסורת היהודית ביום פטירתו גילה רבי שמעון בר יוחאי לתלמידיו את סודות תורה העמוקים וביקש מהתלמידים לציין מידי שנה את יום הסתלקותו כיום שמחה על הגילוי הסודות הפנימיים של התורה שגילה רבי שמעון בר יוחאי לתלמידו.

האם תתקיים השנה תשפ”ד – 2024 הילולה במירון?

  • רבי שמעון בר יוחאי נקבר במערה במירון יחד עם בנו אלעזר, בכל שנה מגיעים ביום ל”ג בעומר עשרות אלפי מאמינים הפוקדים את קברו. 

    השנה תשפ”ד – 2024 בעקבות מלחמת חרבות ברזל ואיום הירי של חיזבאללה על יישובי הצפון בהם גם מירון, הודיע פיקוד העורף כי לא יתאפשר לערוך את ההילולה המסורתית במירון בעקבות המצב הביטחוני.מפקד פיקוד העורף רפי מילוא הודיע “קיום האירוע בעת הנוכחי עלול להביא לפגיעה ממשית בחיי אדם. אבקש לציין כי אני ער לחשיבותו של האירוע, ולסגולתו של יום י”ח באייר – יום פטירתו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ל”ג בעומר, וכן לרצון להגיע למקום ההילולה ביום גדול זה. עם זאת, הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות האנשים והאחריות להצלת חיי המתפללים גוברים על כל שיקול אחר”

האם יש לימודים במוסדות החינוך בל”ג בעומר?

  • על פי לוח החופשות של משרד החינוך יום ל”ג בעומר הוא יום לימודים.

אסון מירון בל”ג בעומר 

  • לפני מספר שנים אירע “אסון מירון” ובו, עקב מעיכה וחנק שנגרמו מעומס קהל, נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם. זהו האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. מאז אסון מירון, הכניסה מוגבלת ביום ל”ג בעומר.

שומרים על הילדים: המלצות מרכז שניידר לקראת ל”ג בעומר

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x