מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מתכונים שיכולים להעסיק את הילדים בחופש הגדול

תמונה-pixabay

החופש הגדול חזר, ואיתו מפלס השעמום שהולך וגדל. אבל זה לא חייב להיות כך, זה הזמן לשלב ולחשוף את הילדים שלכם בחדוות הבישול והאפייה ולאתגר אותם בשלל מתכונים שהם בהחלט יכולים להתמודד עימם – תלוי גיל כמובן. אם אתם רוצים להעצים להם את החוויה, אתם יכולים לקנות לכל ילד סינר וכובע שף משלו ולתת לכל ילד עמדה קבועה במטבח, ממש כמו במטבח של מסעדה שיש בו פס, ולהתחיל ללמד אותם כל מה שהם צריכים לדעת על רזי המטבח.

פרנץ’ טוסט

זהו מאכל נהדר וטעים, שהילדים בהחלט יכולים להכין אותו ובשמחה גדולה. אפשר להשתמש בחלה ישנה, או בפרוסות של לחם. בקשו מהילדים לשבור כמה ביצים לקערה ולטרוף אותן. אפשר להוסיף אל הביצים קצת חלב וקצת תמצית וניל. כעת אפשר לטבול את הפרוסות ולהניח אותן בזהירות במחבת גדולה שבה יש חמאה מומסת. תוכלו להסביר לילדים שלאחר שצד אחד מקבל גוון זהוב אפשר להפוך את הפרנץ’ טוסט על צידו השני והמתין כמה דקות נוספות עד שגם הוא יהיה מוכן. לסיום בזקו מעל הערמה שלכם אבקת סוכר ושיהיה לכולם בתיאבון. אם תרצו תוכלו לאתגר אותם גם עם מתכון לפנקייק ולאחר שהפנקייקים מוכנים – לפנק אותם גם בסירופ מייפל ושוקולד ועוד שלל תוספות שהם אוהבים.

רטטוי

אחד המאכלים הכי נפלאים שבהם אפשר לשלב ילדים הוא הרטטוי. הוא מגיע אלינו ישירות מהמטבח הצרפתי והוא כולל שלל ירקות נהדרים שתוכלו לתת לכל ילד להיות אמון על הקילוף והחיתוך שלהם. למשל, ילד אחד יקלף ויחתוך את הקישואים וילד שני יחתוך את הגמבה, שלישי יחתוך עגבניות וחוזר חלילה לפי מספר הילדים ומספר הירקות. אחר כך תוכלו להסביר להם כיצד מכינים את המנה המופלאה שופעת הטעמים הזו וביחד תרכיבו  את הרטטוי שלכם.

חביתת ירק גדולה במיוחד

אם חשקה נפשכם בחביתת ירק, כזו שיש בה הרבה פטריות, עשבי תיבול ובצל, גם כאן תוכלו לשתף את הילדים בתהליך ולתת להם לקלוף ולקצוץ. לסיום הכינו קערה עם ביצים ושמנת, שפכו הכול על כל הירקות שלכם, בשלו מעט ואז הכניסו לאפייה בתנור על 200 מעלות לרבע שעה.

פשטידת תירס

ילדים הם חובבי תירס מושבעים. הגרגירים הצהובים הללו משתלבים באופן הרמוני ביחד עם גודלם של הילדים שהם הרי חובבי מזון קטן. ביחד תוכלו להכין פשטידה נהדרת של תירס. הילדים יוכלו לשפוך את הקמח לכוס המדידה, להוסיף את הגבינות ואת קופסת השימורים של התירס לתוך הקערה, לשבור ביצים , לתבל מעט ולערבב הכול היטב. אחר כך תוכלו להראות להם כיצד יש להכניס תבנית לתנור וגם למדו אותם שלעולם לא מוציאים כלום מהתנור בלי כפפות ובלי השגחת מבוגר.

קינוחי ילדים

ילדים אוהבים להכין קינוחים לא פחות ממה שהם אוהבים לבשל אם לא יותר. חובבי הסוכר הקטנים ישמחו מאוד להכין איתכם עוגת ביסקוויטים נימוחה מלאה בשני מרכיבים שחביבים עליהם במיוחד – ביסקוויטים וקצפת, או לדחוף את ידיהם הקטנות לתוך עיסה של כדורי שוקולד, שאחרי שיהפכו אותה לכדורים בשלל גדלים שונים, יגלגלו אותם בתוך סוכריות צבעוניות או קוקוס טחון וגם אפשר לתת להם להכין מתכון לעוגת שוקולד או לצורך העניין כל עוגה בחושה אשר תשמח את ליבם עד מאוד.

פיצה-פיתה

מי שרוצה פיצה ביתית סופר מהירה וכזו שגם הילדים יתאהבו בה מיד, מוזמן להפשיר פיתה ולפרוס אותה לשניים. לאחר מכן תוכלו לתת לכל ילד להרכיב את הפיצה-פיתה שלו לפי ההעדפות האישיות שלו. הם יוכלו לשים קטשופ או רסק עגבניות, להחליט אם לתבל עם אורגנו, אבקת שום ומלח או להשתמש דווקא בבזיליקום טרי, הם יוכלו לגרור גבינה צהובה או לשים בולגרית תלוי מה הם מעדיפים וכמובן לשזור עליה את התוספות האהובות עליהם – זיתים ירוקים, תירס, עגבנייה, פטריות, בצל ואפילו אננס אם מישהו חובב את הטעמים הטרופיים הללו.

מלוואח

מלוואח הוא כל כך טעים. אפשר להכין אותו בגרסתו המקורית, והילדים יגרדו עגבניות לרסק שילווה אותו לצד ביצים קשות ואפשר להכין ממנו מלוואח פיצה נהדר שפותחים אותו במרכז ומוסיפים לו קטשופ וגבינה צהובה. אפשר גם להכין ממנו שבלולי פיצה נפלאים ולאפות אותם בתנור. כך הילדים יכולים ללמוד, שגם מאכל אחד אפשר להכין בכמה סגנונות שונים.

 

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x