מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מתכננים בית? פנו לאדריכל רשוי

PIXABAY

סוף כל סוף יש לכם את ההון הדרוש כדי לתכנון ולבנות את הבית הפרטי שלכם. אתם כבר יודעים לאיזה כיוון תרצו להפנות את החצר האחורית, כמה חדרים תרצו למקם בבית, איזה ריצוף אתם רוצים למטבח ואיזה עיצוב לפנית האוכל ולסלון. אבל לפני הכול, כדי לראות את הבית שלכם מתוכנן על גבי נייר, עליכם לפנות לאדריכל מקצועי, ורצוי לאדריכל רשוי לתכנון בתים פרטיים.

מה ההבדל בין אדריכל רשום לאדריכל רשוי?

על פי החוק, הן אדריכל רשום והן אדריכל רשוי רשאים לעבוד בתכנון בתים. אדריכל רשום הוא אדריכל אשר למד לתואר אקדמי מוכר בארץ או בעולם ושמו מופיע בספר האדריכלים. אדריכל זה יכול לעבוד על מבנים עד שלוש קומות שאינם מבנים ציבוריים. אדריכל רשוי הוא אדריכל שסיים את לימודי האדריכלות, בדומה לאדריכל הרשום, אך הוא המשיך במסלול מורכב יותר (שלא קל להתקבל אליו), עבר התמחות של שלוש שנים במשרד של אדריכלים ועמד בבחינה מקצועית מטעם המדינה. רק לאחר מכן, יכול אדריכל זה להיקרא “אדריכל רשוי”. אדריכל זה, שעבר הכשרה מעשית ועמד בבחינה נחשב למקצועי יותר, ולכן מומלץ לפנות אליו.

מיהו אדריכל רשוי טוב?

אדריכל רשוי לתכנון בתים פרטיים הוא התנאי הראשון להצלחת תכנון הבית שלכם, אך זה עוד לא הכול. אלה כמה פרמטרים משמעותיים המאפיינים אדריכל מקצועי וטוב:

  • עובד בשקיפות מלאה – אדריכל מקצועי מציג לכם תכנית בנייה מפורטת, כולל העלויות על מנת שתוכלו לראות את כל פרטיה ולהפעיל את השיקולים שלכם.
  • בעל ראש יצירתי – אדריכל רשוי מיומן ומנוסה אינו מתקבע לסגנון עיצוב אחד, אלא יכול להציע לכם סגנונות עיצוב מגוונים שמהם ניתן להתרשם ולבחור את המתאים ביותר.
  • לומד כל הזמן – לצד הידע והניסיון הרב שצבר אדריכל רשוי במהלך התמחותו, הוא ממשיך ללמוד, להתעניין בתחומו וכתוצאה מכך גם להציע לכם רעיונות מקוריים שלא חשבתם עליהם.
  • אדריכל מומלץ – שמו של אדריכל רשוי טוב הולך לפניו. אם מדובר באדריכל מקצועי, תוכלו לשמוע עליו שבחים מפי חברים או גולשים בפורומים וברשתות החברתיות.
  • זמין לכם בכל עת – כאשר אתם עובדים על פרויקט גדול כמו הבית הפרטי שלכם, אתם רוצים שהאדריכל יהיה זמין לשאלות ובקשות. ואכן, אדריכל מקצועי, עסוק ככל שיהיה, משתדל לחזור אליכם במהירות ברגע שהוא מתפנה.
  • עובד עם אנשי מקצוע נוספים – בעת תכנון ביתכם, האדריכל אינו עובד לבד. הוא משתף פעולה עם מקצוענים נוספים כמו מודדים, מהנדסים, מעצבי פנים או קבלני בניין.
  • מחיר הוגן – אדריכל רשוי גובה מכם מחיר הוגן. הוא אמנם לא תמיד זול, אך תמורת עבודה איכותית יש צורך לשלם בהתאם. כדי לקבל פרופורציות, אפשר לבחון את שוק האדריכלים ולראות מהו השכר הממוצע של אדריכל רשוי לתכנון בתים פרטיים.

ראינו כי מקצועיותו של האדריכל חשובה לתכנון הבית. לפיכך, מומלץ לקחת את הזמן כדי למצוא אדריכל אמין ומנוסה שיעזור לכם להגשים חלום.

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה