דיון חירום לעתידה של פתח תקווה: רק ארבעה חברי מועצה הגיעו

בעקבות הדיון בועדה המחוזית בשבוע שעבר, אמש התקיים דיון חירום במתנ"ס בשכונת בלינסון בעיר, בו הוחלט על החרפת צעדי המאבק הכוללים: שכירת יעוץ משפטי, גיוס תושבי העיר באמצעות חוגי בית וכנסים מרכזיים בשכונות העיר, פגישות עם שרי ממשלה, והפגנות במקומות וזמנים אסטרטגיים.

בפתיחת הישיבה נחשפה התוכנית הגרנדיוזית והעצומה של משרד הביטחון בנוגע לבניה במתחם מחנה סירקין. לנוכחים הוצגה המפה המלאה, כפי שהציגה בשבוע שעבר מתכנן המתחם ארי כהן בועדה המחוזית ברמלה.

יש לציין כי על אף שרוב חברי מועצת העיר זומנו לישיבת החירום החשובה מאוד לעתיד העיר, רק 4 טרחו והגיעו (סגנית ראש העיר אורנה דוידאי (סיעת אכפ”ת, חברת ליכוד) צדוק בן משה (פתח תקואים) רמי גרינברג (ליכוד) וישראל פרידמן (יהדות התורה). גורמים בסביבת ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן אומרים כי הוא קיבל את הזימון לפגישה לאחר שנקבעה לו פגישה חשובה מחוץ לעיר במסגרת תפקידו, ועל אף מאמציו הוא לא יכל להשתתף באירוע. סגניתו אורנה דוידאי ייצגה אותו בישיבה. משה פישר יו”ר מטה המאבק פתח את הישיבה “רבותי. לפניכם האסון החמור ביותר לעיר. הסכנה קרובה מתמיד. למעלה מ 17000 דירות ייבנו בלב העיר פתח תקווה. עיר גדולה יותר מכל הוד השרון בשטח קטן בהרבה. והכי חמור, עד לרגע זה אין שום תוכנית לפיתוח אמצעי תחבורה לכמות האדירה הזו של תושבים חדשים. כ 30000 כלי רכב שינועו על אותם כבישים שיש לנו היום. שום מחלף חדש. שום רכבת קלה שתמשיך אל תוך השכונה עד ראש העין. אין הרחבת כביש 444 ראש העין. אין מטרו. אין כלום. נורא והיום ולא ניתן לזה להתרחש”

אורנה דוידאי סגנית רה”ע, קראה לנוכחים לשלב ידיים יחד במאבק החשוב והקריטי הזה “אני חברת מפלגת השלטון, הליכוד. יושב כאן רמי גרינברג שהוא גם חבר ליכוד. יש במועצה עוד 4 חברי סיעת ביחד מהליכוד. חובה עלינו לשלב ידיים ולפעול יחד מול שרי ממשלת הליכוד. יש לנו הכח. זה שיש כאלה שמטרפדים מפגש עם שר התחבורה זה חייב להפסק. העיר חשובה לנו ואני באופן אישי נרתמת בכל כוחי להצלחת המאבק הזה”.

ירון קדושים, חבר מטה המאבק ויו”ר ועד הפעולה בגני הדר נתן דגש על השאננות הציבורית: “מדובר פה בנושא קריטי ביותר לעתיד העיר וסביבותיה. אך תושבי העיר ישנים. אדישים לחלוטין. 2 דקות מכאן יש שכונת ענק עם 30000 תושבים, שכונת הדר גנים. אך נמצאים כאן בודדים בלבד. זו השכונה שהכי הרבה תינזק מהפרויקט ההזוי הזה. ואלו תושבים שכבר היום בוכים וצועקים על מחדל התכנון של מתחם נחלים בהדר גנים. ושוב הם אדישים. היום אפשר לשנות. מחר יהיה מאוחר. חייבים לגייס ולעורר אותם. יש בעיר 250000 תושבים. איפה הם? נגיע אליהם. חוגי בית. כנסים. הפגנות. הם הכח שלנו וככל שנצליח בזה נצליח במאבק. מספיק עם האדישות” סיים קדושים.

יו”ר ועד הדר גנים גילה בן נאים הציעה הצעות לשיתוף הציבור כמו אירועים עם אמנים וכנס מרכזי גדול בהדר גנים “אנשים אמרו לי שהם מאוד מעוניינים לדעת. ולכן נעשה להם כנס קרוב לבית כדי שיבואו וילמדו על התכנית”. כאמור. הוחלט על החרפת צעדי המאבק תוך שיתוף פעולה מלא עם העיריה וגיוס כספים באמצעים שונים על מנת לממן ייעוץ משפטי ופעולות שונות.






Booking.com

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x