טרמיט שנצפה הערב באחת השכונות המזרחיות בעיר. צילום: באדיבות המצלם

נחיל טרמיט-העל הפורמוסני בפ”ת “מומלץ לסגור חלונות”

בכמה מהשכונות בחלקה המזרחי של העיר דווח הערב (ג') ככל הנראה על הימצאותו של הטרמיט הפורמסי. ראש העיר רמי גרינברג "בשלב ראשון מומלץ לסגור חלונות"

עם קבלת הפניות אמש, בהנחיית ראש העיר רמי גרינברג יצאו גורמי ההדברה ברשות וטיפלו במקומות שנחשדו כנגועים בטרמיט העל כאשר במקביל עודכנו נציגי המשרד להגנת הסביבה. במקביל יצאה הודעה לתושבי האזור בשעות הערב המאוחרות בה ניתנה המלצה לתושבי האזור לסגור חלונות ולדווח למוקד העירוני 106 במידה ויש חשד להימצאות טרמיט העל.

החל משעות הלילה (ג’) החל צוות ההדברה ברשות לבדוק האם מדובר בטרמיט העל ואיתר נקודות בודדות שבהן נחשד כי נמצא הטרמיט. במקומות אלה נעשה באופן מיידי טיפול ממוקד ויעיל. שאר הדיווחים נבדקו ונמצאו בהם מעופפים שאינם טרמיט העל. לאור הממצאים הורה ראש העיר על ביצוע פעולות מנע והיום בשעות הבוקר המוקדמות החלו פעולות להדברת תת הקרקע וכן הדברת המרחבים הציבוריים החשודים כנגועים.

ראש העיר רמי גרינברג “אמש בשעות הערב המאוחרות התגלה במספר רחובות בודדים במזרח העיר הטרמיט הפורמוסי אשר אינו מזיק לבני אדם אך עלול להזיק לרכוש. הימצאות הטרמיט בעיר אמנם ידועה אך מאחר ובימים אלה מתרחשת תופעה הקרויה ‘מעוף הכלולות’ הגורמת למעוף אינטנסיבי יותר של הטרמיט הוא נראה יותר. עם קבלת הדיווחים אמש יצאו גורמי המקצוע לשטח, בדקו את כל הדיווחים שהתקבלו במוקד, ובמקומות המתאימים החלו פעולות למניעת התפשטות הטרמיט. כרגע אין שום מקום לבהלה או לחשש! הטרמיט אינו מזיק לבני אדם והימצאותו נמצאת בשליטה ובקרה. נמשיך להיות במעקב אחר הנושא ולטפל במידת הצורך”.

יודגש כי עפ”י חוות דעתם של אנשי המקצוע ברשות לא נצפתה עד כה התנהגות חריגה של הטרמיט שהימצאותו מוכרת וידועה לגורמים ברשות ולגורמים הרלוונטיים במשרד להגנת הסביבה. חשוב לציין כי טרמיט העל אינו מזיק לבריאות האדם ועל פי הממצאים שבידינו, הוא בעל התנהגות זהה לכל טרמיט מצוי אחר ולא נצפה עד כה מקרה חריג בהקשר זה. בימים הקרובים ימשכו פעולות המניעה ופעולות ההסברה בהתאם לצורך.

ראיתם טרמיט ברחוב או בביתו?  שילחו עכשיו את המיקום ואת השעה לכתובת האימייל של המשרד להגנת הסביבה: [email protected]

טרמיט-העל הפורמוסני בפתח תקווה: בקרוב ייצאו להקות שלמות למעוף הכלולות בעיר

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x