ניצב בדימוס בנצי סאו, מ”מ המפכ”ל לשעבר: מערך האבטחה במוסדות החינוך – מקצועי ומשלב בין כח מיומן וטכנולוגיה באופן ראוי

לישיבת מועצת העיר, הובא הערב (ב') ניצב בדימוס בנצי סאו, ממלא מקום מפכ"ל המשטרה לשעבר, לדבר על מערך האבטחה החדש של מוסדות החינוך בעיר.

ניצב בדימוס בנצי סאו בחן את המערך, הן מבחינה טכנולוגית והן מקצועית ופיזית, ודיבר במועצת העיר אל מול חברי המועצה וכן תושבים שהגיעו לשמוע אודות שינוי המערך.

סאו פתח בכך שהוא יליד העיר פתח תקוה, גדל בעיר וגידל את ילדיו בעיר. “התבקשתי על ידי העירייה וראש העיר רמי גרינברג, לבחון את המהלך של שינוי מערך האבטחה ומה שאציג זו היושרה המקצועית שלי” אמר סאו ופרט. “היתה לי הזכות לשרת את תושבי העיר פתח תקוה כמפקד מחוז מרכז ובתפקידי הנוספים, התמודדתי עם תופעות טרור מורכבות באינטיפדת היחידים בירושלים.”

“אקדים ואומר, שהמענה הוא לאור הסכנות, האיום והיכולת לתת את המענה. נוכחנו לראות באינתיפאדת היחידים, שהחמוש המזדמן הוא זה שפתר את בעיית הפיגוע. היו מעט מאוד מקרים שגופים פורמלים כמו משטרה או צבא מנעו או קטעו את האירוע, בד”כ אלו היו כוחות מזדמנים.”

“לכן, תפיסת האבטחה היא מרחבית היקפית, בה אתה מציף כמה שיותר חמושים מיומנים כדי שזמן התגובה יהיה קצר ויחתרו למגע למניעת הסכנה. עכשיו, אני ליוויתי במשך שנים את האבטחה על מוסדות חינוך, הניתוח שלה אלו מול הפערים והחוסרים. למעשה, אין לנו יכולת לאבטח כל מוסד חינוך במדינת ישראל. נוצר מצב בו יש מאבטח חמוש במעט מקומות אל מול הרבה מקומות שהיו לא מאובטחים כלל ולכך האבטחה ההיקפית נותנת מענה. להבנתי, מצב דומה בו היו במעט מאוד מוסדות חינוך מאבטחים, שרר בעיר.”

“לפני 3 שבועות התבקשתי לבצע ביקורות בכוחות וראיתי שהוקם מרכז שליטה מתקדם מאוד ויש בו הרבה מאוד אמצעים טכנולוגיים לשליטה בכוחות הפרוסים במרחב. ביצעתי את הביקורת יחד עם שוטר בכיר נוסף בדימוס והביקורת שלנו היתה שיש להוסיף אמצעים בגנים עצמם שיתריאו על כניסה ויציאה מהגן וכן על תנועה סביב הגן. המענה הוא שילוב טכנולוגיה למניעת אירוע ולמתן אינדיקציה.

“מבחינת סיירים, בחנו אותם, והפרופיל שנדרש לסייר הוא גבוה יותר מפרופיל מאבטח בגני הילדים. יש עליה ברמת המבצעיות מבחינת הסיירים אל מול המאבטחים. חשוב להבהיר- לא ניגשתי לבחינה של המהלך לפני שוידאתי שהמשטרה והמשרד לבטחון פנים אישרו שינוי המערך.”

“לסיכום, התפיסה ראויה, מקצועית ומשלבת בין כח מיומן וטכנולוגיה באופן שנותן מענה וראוי, ולהבנתי החלק הטכנולוגי עוד ישופר על ידי העירייה”.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם