אלבום דרום. מתוך התערוכה. צילום: ליאור שמחי

נפתחה התערוכה ״אלבום דרום״ במוזיאון פתח תקווה לאמנות ובמוזיאון ראשונים לתולדות פ”ת

יותר מ- 3500 איש הגיעו לפתיחת  התערוכה ״אלבום דרום״ במוזיאון פתח תקווה לאמנות ובמוזיאון ראשונים לתולדות פתח תקווה, ביום שישי 21.6.24 . התערוכה מציגה 250 צילומים של ישובי העוטף מתחילת ההתיישבות ועד לימים אלו .

התערוכה ביוזמת פרופ׳ דנה אריאלי ובאוצרות משותפת עם ד״ר אירנה גורדון האוצרת הראשית של מוזיאון פתח תקווה לאמנות בתערוכה צילומים המתארים את אירועי השבעה באוקטובר, המלחמה, המפונים, המילואימניקים ומשפחות החטופים, דרך עיניהם של 107 צלמים ישראלים. אמנים, צלמים חובבים ותושבי הנגב המערבי. באלבום דרום מעורבים אנשים שאיבדו את היקר להם מכל, לוחמים, מתנדבים ועוד. הם חושפים סיפור חסר תקדים בהיסטוריה של מדינת ישראל שעדיין מוקדם  להעריך את השלכותיו.

ראש העיר רמי גרינברג: “מדובר בתערוכה מיוחדת ומרגשת במיוחד, המתארת את החיים בדרום בכלל והעוטף בפרט, לאורך עשרות שנים. בתערוכה יש התייחסות מיוחדת לאירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, והצילומים עצמם רק ממחישים את גודל האירועים והזוועות. אני מודה לכל המשתתפים, לאוצרות, ליוצרים וליוצרות וכמובן לצוות מוזיאון פ”ת לאמנות שמצליח בכל פעם לעניין ולרגש מחדש”.

רעות פרסטר – מנהלת קריית המוזיאונים: “מאז אירועי ה-7 באוקטובר פעלה קריית המוזיאונים בפתח תקווה במתכונת חירום. צוותי החינוך בשיתוף עשרות מתנדבים יצאו לספק סדנאות יצירה לילדי צוותי הרפואה ועובדי החירום של בתי החולים בעיר שנאלצו לעבוד מסביב לשעון. המוזיאונים היו שותפים להקמת מרכז יצירה ופעילות לילדי כפר עזה ובנוסף שלח המתחם חומרים וציוד לטובת סדנאות באמנות במרכזי מפונים בדרום הארץ.

כשניפגשתי עם דנה לראשונה היה לי ברור שהמוזיאון הולך להתגייס לתערוכה , שהיא תערוכה גדולה מאוד , ודורשת שינויים והתאמות מוזיאליות לא פשוטות אבל מבחינתי זה היה המשך ישיר וטיבעי לפעילות ההתנדבותית שלנו מתחילת המלחמה  – וחלק מהמחויבות שלנו כלפי תושבי העוטף.

למרות הקושי והשבר שרואים בחלק מהצילומים  בתערוכה אני חושבת שיש חשיבות למקום עצמו  –לחללים בהם  מוצגת התערוכה.  פיזרנו ספות  נעימות שהחליפו את ספסלי המוזאונים, כך שיאפשר מקום מפגש  ביתי ונעים, שהקהל ירגיש בנוח לשהות בו לפרוק רגשות ואת העצב שנצבר.   במהלך חודשי התערוכה הבאים נערוך סדרת סדנאות והרצאות בשיתוף תושבי הדרום. סולידריות בין קהילות ושותפות גורל בנגב, הם חלק מהחוסן שלנו”.

במהלך הטקס נשאה דברים שלומית ליפשיץ, אמא של הצלם סמ״ר לביא ליפשיץ ז״ל שנפל במלחמת חרבות ברזל ועבודותיו מוצגות בתערוכה.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם