מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

נשירת שיער בקרב נשים: עד כמה זה נפוץ ומה אפשר לעשות?

תמונות מתוך פיקסביי

עם הרבה דברים נשים נאלצות להשלים. עם שינוי צורת הגוף, עם כיפוף העמידה הזקופה, עם הופעת קמטים בפנים, עם הופעת שערות לבנות וכמובן עם העלייה במשקל, אך כאשר פתאום מופיעה תופעה חדשה ל”מסיבה”, והיא נוגעת לרעמת השיער הנשית, כבר לא ניתן להשלים עם כך, ועל כן אם גם את בתקופה האחרונה שמת לב שהשיער נהיה דליל ושהנשירה אינה מפסיקה, טוב לדעת שסבתא (של מישהי) חוותה זאת לפנינו ועל כן פיתחה מגוון שיטות שבהחלט עשויות לסייע. אז מדוע מופיעה נשירת שיער וכיצד ניתן להאט אותה ואף לשקם את המראה? כל המידע כאן בפנים!

ראשית נרגיע שהרבה פעמים בהחלט קיים מענה לנשירה – לא מעט נשים זוכות לחזור למצב הרגיל שבו סירוק וחפיפה לא מסתיימים עם חופן שערות ביד. תרופות סבתא לנשירת שיער הן אחת הדרכים לטיפול בתופעה, אם כי גם קיימות תרופות קונבנציונאליות ותוספי תזונה, אך ראשית נעצור להבין מה עומד מאחורי הנשירה. ובכן לעיתים מדובר בחוסר של מינרלים וויטמינים – אם בעקבות שינוי תזונתי ואם בשל תזונה לקויה, ופה נציין שבאופן כללי מוטב להרבות באכילה של דגנים מלאים, שומנים טובים, פירות, ירקות וחלבונים איכותיים. כמו כן, מאוד ייתכן שהבעיה נובעת מתקופה של מתח קיצוני, מתופעות לוואי של תרופות וממגוון מחלות (למשל אנמיה). אי לכך תמיד מוטב לעבור אבחון רפואי ובדיקות דם ממוקדות.

טיפולים משלימים

אז אלו פתרונות זמינים וטבעיים עשויים לסייע, ולו עד שתעברו אבחון רפואי? להלן רשימה של טיפולים משלימים:

  • מים קרים – מאוד חשוב לעורר את זקיקי השיער ועל כן בעת חפיפה מוטב לעסות היטב את הקרקפת ואף לסיים את המקלחת עם מים קרים ולא חמים. מדוע? כך הנקבוביות נסגרות ונמנעת נשירה מוגברת.
  • רוזמרין וסרפד – עומדת לחפוף? תשקלי לשלב כ10 טיפות של שמן רוזמרין, או שתסיימי אם החפיפה עם שטיפת השיער במי סרפד. שתי השיטות מסייעות להצמיח מחדש את השיער.
  • הימנעות יתר ממגע – השיער גם כך במצב רגיש ועל כן אין לגרות אותו יתר על המידה, משמע אין לשחק עמו, סתם לסרק, או לבחור בתסרוקת שמותחת את השיער.
  • מעבר לשמפו טבעי – לא מעט תכשירים תעשייתיים לשיער כוללים כימיקלים שפוגמים בזקיקים ובשומן הטבעי, ועל כן מוטב להיפרד מהשמפו האהוב ולעבור לשמפו טבעי.
  • חינה דבש וביצה – לא מעט מוצרים טבעיים ידועים בסגולות שתומכות בחיזוק השיער. כך למשל מומלץ להיעזר בחינה שמעורבבת עם שמן זית וביצה, כאשר עוד חלופה מתייחסת למריחת עיסה שמורכבת מדבש וביצה למשך כחצי שעה.

עושים סוף לנשירה

גם אתן מאותן 50% נשים שחוות נשירת שיער משמעותית? הגיע הזמן לעצור ולבחון מהו מקור הבעיה. בדיקה רפואית תמיד חשובה, ולו כדי לברר אם הבעיה נובעת מתזונה שאינה נכונה, בעיה רפואית כלשהי וכו. במקביל אתן גם מוזמנות לנסות את אותם פתרונות סבתא, פתרונות שעשויים להוות טיפול משלים לבעיה. שיהיה שיער שופע, בריאות והמון בהצלחה!

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x