(צילום: pixabay)

סדרת אירועים עירוניים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה במסגרת המרכז העירוני להנצחת השואה

שיאו של שבוע הזיכרון יהיה בעצרת הזיכרון המרכזית אשר תערך בהיכל התרבות העירוני בליל יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסימן "המלחמה שבתוך המלחמה" - מאבק הישרדות של היהודים בשואה

המרכז להנצחת השואה בפתח תקווה בראשותו של משה פלדמר ובניהולה של מיכל אשר , הפועל במסגרת אגף התרבות בניהולו של אריה ימיני, נערך לשבוע של אירועים להנצחת השואה במסגרתו ניצולי שואה יספרו את הקורות אותם בתקופת השואה, פעילות הנעשית בשיתוף אגף נוער וצעירים, תנועות הנוער ומקפ”ת – מרכזים קהילתיים פתח תקווה.

במהלך השבוע יערכו מידי יום פעילויות הנצחה ברחבי העיר.בכל אחד מהמפגשים יפגשו בני הנוער, ניצולי שואה תושבי העיר, אשר יחשפו בפניהם ויספרו להם את הקורות אותם בתקופת השואה. הפעילויות יעשו במרכזי הנוער ברחבי העיר, בסלון ביתם של תושבים אשר פתחו את ביתם “לזיכרון בסלון”. כמו כן יערכו הרצאות והצגות בנושא.

שיאו של שבוע הזיכרון יהיה בעצרת הזיכרון המרכזית אשר תערך בהיכל התרבות העירוני בליל יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסימן “המלחמה שבתוך המלחמה” – מאבק הישרדות של היהודים בשואה. טקס הזיכרון יערך במעמד ראש העיר רמי גרינברג,יו”ר המרכז להנצחת השואה משה פלדמר,חברי מועצת העיר,ניצולי שואה וציבור תושבי העיר.

לפני הטקס תיפתח בהיכל התרבות, תערוכת “בולים מתעדים”- תערוכת בולים – המהווה תיעוד אומנותי מאוסף פרטי של אריה שהם דור שני לשואה ותושב העיר ותערוכת ציורים- תערוכת ילדים מציירים זיכרון. התערוכת יהיו פתוחות לכלל הציבור שיבקרו במקום.
כמו כן יערך באותו שבוע החידון העירוני בנושא השואה לתלמידי התיכונים בעיר. החידון המתקיים זו השנה השלישית יערך השנה בסימן “ללמוד- לזכור ולא לשכח”.הערכות לחידון החלה כבר בחודש ינואר, ביום השואה הבינלאומי, ובמהלכו נבחנו התלמידים בשלבים המוקדמים בבתי הספר עד לגמר אליו עלו המצטיינים ואשר יערך ביום שישי 3.5 באודיטוריום בתיכון אחד העם.

לצד ארועים אילו ממשיך המרכז העירוני לפתח את מסלולי “רחובות מעידים” במסגרתם פותחו מערכי לימוד בנושא השואה לשמות אישים וקהילות שניספו בשואה ועל שמם קרויים כ 40 מרחובות העיר.אילו הותאמו למסלולי זיכרון בהם עוברים תלמידי בתי הספר ולומדים בדרך לא שיגרתית את הנושא.עד כה עברו למעלה מ 600 תלמידים את מסלול “הגבורה בשואה” ובימים הקרובים יורחבו מסלולי לימוד נוספים.לצד כל רחוב הנימנה על “רחובות מעידים” הוצב מונומנט זיכרון המתאר את הסיפור אודות האיש או הקהילה שניספתה בשואה.

לדברי משה פלדמר יו”ר המרכז העירוני להנצחת השואה “פעילויות המרכז נעשות כל השנה מתוך הציווי “לזכור ולא לשכח” ומתעצמות לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה,כשהשנה הרחבנו את הפעילויות והאירועים למשך שבוע ימים. במטרת המרכז להנציח ולספר את סיפורם האישי של שורדי השואה תושבי העיר לצד הנחלת זיכרון השואה לדור הצעיר וזאת באמצעים מגוונים וחדשניים כדי לעורר את הנושא ולעודד את הציבור בכלל ובני הנוער בפרט לעסוק בנושא חשוב זה.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x