מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

סדר פסח בכספים: טיפים שימושיים לניהול פיננסי

תמונה: FREEPIK

פסח כבר מאחורינו, ולמרות שמזג האוויר מסרב להתייצב – לוח השנה מתעקש לבשר שהאביב כבר נמצא מעבר לפינה. אחרי שסיימתם לחגוג ושבעתם ממאכלי החג, זה הזמן לשוב להביט למציאות בעיניים, ולוודא שאתם מוכנים מבחינה כלכלית להמשך השנה. זו הזדמנות מצוינת לבדוק האם אתם צריכים הלוואה למטרה כלשהי, לעדכן את המטרות שלכם ולתכנן את הצעדים לקראת הקיץ ומעבר לזה.

מתכוננים להוצאות הקיץ

תקופת הפסח מתאפיינת פעמים רבות בעלייה בהוצאות, בעיקר עבור אנשים ומשפחות שבוחרים לבלות חלק ממנה או את כולה בחופשה בחו”ל. זה אולי לא נשמע כל כך בעייתי, עד שנזכרים כי גם הקיץ נוטה להיות עונה יקרה למדי. האם אתם מוכנים להוצאות שצפויות לכם בחודשים הקרובים, לרבות ביולי-אוגוסט, בין אם החופש הגדול רלבנטי עבורכם או לא (כלומר, אם יש לכם ילדים במערכת החינוך)? אם התשובה היא לא, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות. עוד קודם לכן, בואו נתייחס רגע לאלה מכם שהשיבו “אני לא יודע/ת”.

עושים סדר בכספים

בכל הקשר לניהול כספים, מודעות היא כנראה הדבר החשוב ביותר. אם לא תדעו לאן הכסף שלכם הולך ובאיזה קצב, לא תוכלו לתכנן את צעדיכם, להבין מה אתם יכולים ולא יכולים להרשות לעצמכם, ולהימנע מסיבוכים ומתקופות לא פשוטות. אם אתם לא מנהלים מעקב קבוע אחר ההכנסות ובעיקר ההוצאות שלכם, זה הזמן להתחיל. זה לא מסובך כמו שזה אולי נשמע לכם. ניתן לנהל קובץ אקסל מסודר עם כל העסקאות, או להשתמש באחד מכלי אונליין רבים שקיימים כיום. ברגע שתבינו כמה אתם מכניסים ומוציאים בכל חודש, יהיה לכם ברור יותר כמה כסף נשאר וכיצד אתם יכולים לנצל או לחסוך אותו עבור ההמשך.

לוקחים הלוואה אם צריכים

יתרון נוסף של החישובים עליהם דיברנו בסעיף הקודם: הם מאפשרים לכם לדעת האם, מתי ובאיזה סכום ותנאים אתם צריכים או שכדאי לכם לקחת הלוואה. באמצעות מחשבון הלוואות ברשת, תוכלו לבדוק השפעת גורמים שונים על ההלוואה, ולהרכיב מוצר אשראי שמתאים בדיוק לצרכים שלכם. הקפידו לקבוע החזר חודשי שלא חורג מההכנסה הפנויה שלכם, ואף פחות ממנה במידה מסוימת (כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה). טיפ נוסף: ערכו השוואה מקיפה בין הצעות שונות להלוואה, על מנת למצוא את המשתלמת ביותר בשבילכם.

מתקשים להחזיר? אפשר למחזר

אם כבר לקחתם הלוואה, ואחרי החג אם מגלים שהסתבכתם עם ההחזר שלה, זה הזמן לבדוק אפשרות של מחזור הלוואה דרך אותו גוף פיננסי, או גוף אחר. תוך כדי מחזור, אתם יכולים לעדכן את התנאים כך שיתאימו למצבכם החדש, לרבות תקופת ההלוואה, סוג הריבית וכו’. אין הגבלה על כמות המחזורים שניתן לבצע, אך אל תעשו זאת בפיזור דעת. חשוב לשקול את כל האפשרויות לפני קבלת החלטה על הלוואה או מחזור.

“אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.”

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x