מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

סנדוויצ’ים מלחמניות כשל”פ שיוציאו אתכם מעבדות לחירות

צילום: pixabay

חג הפסח הוא אחד האהובים שבין חגי ישראל. זו תקופה של עונת האביב והפריחה, יש חופשה לילדים ולמבוגרים, זמן בילוי משפחתי להנאה בטיולים, מפגשים משפחתיים וחברתיים בליל הסדר ובשאר ימות חול המועד. הדבר היחיד שמעט מאתגר אנשים רבים הוא ההגבלה במאכלים מסוימים שאינם כשרים. כל מי שאוהב פיתה טובה שאפשר לנגב איתה חומוס, כריך עסיסי ומלא כל טוב, חלה טרייה, טוסט חמים – כל אלה צריכים לחכות למוצאי החג. כך לפחות נהגנו לחשוב בעבר.

בחג הפסח יש תעסוקה רבה במטבח. כיוון שכולם נמצאים בבית ואוכלים, אנו מוצאים עצמנו מכינים וטורחים לא מעט, גם כדי לפצות על הבצק החסר. אבל מתברר שאין סיבה לעבוד קשה ולכלות זמן יקר בבישולים, כשאפשר ליהנות מסנדוויץ’ כהלכתו עם כל מה שאוהבים למרוח בפנים, והוא אפילו כשר. כשמכינים לחמניות כשרות לפסח אפשר ליהנות מכריכים טובים בבית וגם לארוז לפיקניק בחיק הטבע. הינה רעיון למתכון להכנת הלחמניות הכשרות, שאותן תוכלו למלא בכל מה שאתם אוהבים.

בצק להכנת סנדוויץ’ כשר

להכנת בצק ללחמניות כשרות לפסח אין צורך להיערך במיוחד. המצרכים הנדרשים בסיסיים ומצויים בכל בית, מלבד קמח מצה, שאותו בדרך כלל קונים לקראת החג כדי שישמש להכנת מאכלים שונים. לצורך המתכון הבסיסי מכינים קערה שבה מערבבים קמח מצה עם שקית אבקת אפייה. בסיר נפרד מחממים על הכיריים מים, שמן, מלח וסוכר, מביאים לרתיחה ומכבים את האש. את תכולת הסיר שופכים לקערת הקמח ומערבבים היטב. לאחר שהעיסה מעט מתקררת מוסיפים את הביצים בזו אחר זו תוך ערבוב.

אף על פי שהבצק מעט דביק, יוצרים כדורים ומניחים אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אפשר להכין את הכדורים בכל גודל, אבל אם אתם רוצים שאפשר יהיה להפוך אותם לכריכים משביעים ועמוסים כל טוב, כדאי שיהיו גדולים מספיק. על הבצק אפשר למרוח ביצה טרופה ולפזר שומשום. אופים בחום בינוני כארבעים דקות עד להזהבה. ממתינים מעט שהכדורים יתקררו, פורסים אותם ומתחילים בהכנת הארוחה.

סנדוויץ’ בלקני

את כל המרכיבים הנהדרים של המאכל האהוב אפשר להכניס ללחמנייה כשרה, וליהנות מכריך עסיסי וטעים שהוא ארוחה שלמה. מכינים מראש פרוסות חצילים מרוחות בשמן זית ואפויות בתנור. על כל לחמנייה מורחים ממרח טחינה, מעליו מורחים פסטו קנוי או עשוי מעלי בזיליקום טחונים, שמן זית וצנוברים. על הממרחים מניחים פרוסות עגבנייה דקות, פרוסות גבינה בולגרית שאוהבים ומוסיפים חציל קלוי.

סנדוויץ’ חביתת ירק

כל מי שאוהב כריך חביתה, זו בדיוק הארוחה המושלמת עבורו. אומלט או חביתת ירק כוללים ביצים ועלים קצוצים כמו פטרוזיליה, כוסברה ובצל ירוק (או רק חלק מהם), אבל כמובן שאפשר להוסיף גם בצל מטוגן, פטריות, פלפל חריף ועוד. את האומלט המשודרג מניחים בתוך לחמנייה חצויה, ומוסיפים פרוסות עגבנייה, בצל סגול וזיתים מגולענים. ארוחה שלמה, משביעה ובריאה לכל המשפחה.

כריך אבוקדו וביצה קשה

כריך מזין, טעים, משביע וכשר למהדרין גם בחג המצות. לאחר שהכנתם את המאפים הכשרים לחג, אפשר למלא אותם במילוי האהוב עליכם. מניחים פרוסות אבוקדו בשל או ממרח אבוקדו, מעליו פורסים ביצה קשה ומסדרים היטב על הממרח, מוסיפים עגבנייה פרוסה ולא שוכחים להוסיף תבלינים לפי הטעם. כשיוצאים לטיול בימי החג ורוצים לפנק את החברים או את בני המשפחה בכריכים טעימים וקלילים – זה בדיוק המתכון שיעשה לכולם את היום, בשילוב הטבע הירוק והפריחה האביבית.

הגרסה המתוקה

לכל מי שזקוק לממרח מתוק על הלחמנייה שלו, הינה גרסה בריאה ומתוקה, שאפשר לשלב בה את החרוסת שנשארה מליל הסדר. מכינים ממרח מטחינה גולמית וסילאן. מערבבים וטועמים ואם הוא לא מספיק מתוק מוסיפים סילאן. מורחים בתוך הכריך הפתוח.

על הממרח הדביק מפזרים אגוזים גרוסים, שקדים ואפילו בוטנים. מי שאוהב גם גרעיני חמנייה או גרעיני דלעת יכול בהחלט להוסיף גם אותם לחגיגה, כך הסנדוויץ’ יהיה מעניין יותר וקריספי עם כל נגיסה. אם נשארה לכם חרוסת מליל הסדר, תוכלו לשלב גם אותה בתוך הממרח ובה כבר יש את כל האגוזים הטעימים והבריאים. כעת נשאר רק לעטוף את הצידה לדרך או להניח על השולחן לארוחה מזינה, קלילה וטעימה שכולם ייהנו ממנה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x