ספר חדש למשנה לראש העיר רפי דהן: כך סייעו נערים ונערות למוסד במרוקו

"מבצע 'שובי רוני' – נערים ונערות בשליחות המוסד במרוקו" מאת רפי דהן בהפצת "דניספרים", הוא ספר מרתק לבני נוער המביא את סיפורה של חבורת נערים סודית שפעלה במרוקובשנות השישים בשליחות המוסד הישראלי, תחת מסווה של נבחרת כדורגל.

משימתה של החבורה הייתה להעביר בחשאימסמכים סודיים ואשרות עלייה למשפחות יהודיותכדי שיוכלו לעלות לישראל. שלושת הנערים האמיצים, בפיקודו של רפי, מפקדהחבורה, פועלים בהדרכת חבורת מג”י, שחבריההם שליחי המוסד.

הם מתמודדים עם אתגריםנועזים מול שודדים, סופות, הצפות ובולענים, פועלים במנהרה מסתורית רבת-סכנות ובמצודהעתיקה, וכל זה מאחורי גבה של המשטרההחשאית במרוקו.

פרק האחרון עוסק במפגשים ״גדולים מהחיים״עם אנשי המוסד בארץ ישראל. הסיפור כתוב באוריינטציה של אורח החיים  הדתי מסורתי של קהילת יהדות מרוקו;תפילות,תלמודתורה,דברי חז״ל ופסוקים המשולבים לאורך כולהכתיבה.

זהו סיפור רב-עלילות שלבד מהיותו מותח ומרתקחושף לראשונה פרק ציוני מפואר שטרם סופר.

רפי דהן, איש חינוך, מפקח, מנהל מחוז מרכז-ח״ןלשעבר במשרד החינוך. מרצה לחינוך, להיסטוריה ולמרשת ישראל. מִשנה לראש עיריית פתחתקווה.  מפרסומיו: ״אומתם לא הייתה להם אם״, ״שירים במעברים״, ״הציפור שבלב״,  ״שערהזהב״, מחזות המבוססים על הספרים, ״מדריךנוער במים סוערים״, ״ימי התום״, המחזמר ״שערהזהב״. זכה בפרסים בחינוך, בהנחלת המורשתובעשייה הציבורית, ובתעודת “יקיר יהדות מרוקו”.

“מבצע ‘שובי רוני’ – נערים ונערות בשליחות המוסד במרוקו” מאת רפי דהן. בהפצת דניספרים, 112 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש”ח. להשיגבכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x