עובדי המנהלה של מקפת פתחו בשביתה ומאיימים בהשבתה מלאה

הנהלת מקפת מבקשת מארגון העובדים לחזור לשולחן ההידברות על מנת להמשיך להעניק שירות יעיל להורים, לילדים ולכלל התושבים המתגוררים בפתח תקוה

החל מהיום (ג’) נוקטים עובדי מקפת (מרכזים קהילתיים פתח תקווה), המאוגדים בהסתדרות, בשורה של צעדים ארגוניים, וזאת על רקע העובדה שהנהלת מקפת וראש העיר מסרבים ליישם את ההסכם הקיבוצי שנחתם בינם לבין ועד העובדים וההסתדרות, כבר לפני כשלוש שנים.

לאור הסחבת הממושכת ביישום ההסכם וגרירת הרגליים מצד העירייה והנהלת מקפת, החליטה ההסתדרות במרחב פתח תקווה בראשות גיורא נחום להכריז על סכסוך עבודה ולפעול באמצעים ארגוניים.

אם לא תחול כל התקדמות, יוחרפו הצעדים, שכרגע כוללים בעיקר עיצומים בקרב עובדי המנהלה, עד לכדי השבתה מלאה שתכלול את כלל עובדי מקפת.

תגובת מקפ”ת:

ארגון מקפת וועד העובדים נמצאים בעיצומו של מו”מ והידברות ולא ברור מדוע הוועד בחר לפעול בדרך של נקיטת עיצומים על גב ציבור התושבים בעיר פתח תקוה.

התעקשות הוועד על מכלול הדרישות בהסכם הקיבוצי,  שעלותו נאמדת בסכום של  8.5 מיליון שקל, משמעותה קריסת הארגון או פיטורים המוניים ומתוך כך פגיעה קשה בשירות לתושב.

הסוגייה המהותית העומדת על הפרק הינה רצון עובדי מקפת להיכלל כעובדי המיגזר הציבורי. מדובר בדרישה לא מובנת ולא ריאלית במיוחד בגין העובדה הפשוטה כי עובדי מקפת מרווחים ממוצע שכר הרבה יותר גבוה מעובדי רשויות מקומיות. באם יכללו עובדי מקפת כעובדי המיגזר הציבורי אין למקפת יכולת לפצות עובדים מנזק שנגרם ממשרד הפנים כתוצאה מעליית שכר כמו ברשויות המקומיות.

ולעניין עצמו: נוכח הגירעון העצום במקפת עיריית פתח תקווה והנהלת מקפת פועלים להבראת מקפת תוך שמירה על זכויותיהם ותנאי העסקה של עובדי הארגון, לצד הבטחת קיום פעילות עירונית אינטנסיבית במתנס”ים.

התכנית הרב שנתית להבראת הארגון שומרת על כל תנאי שכרם של העובדים ואף חותרת להטבה עתידית של התנאים. במסגרת תוכנית ההבראה מוכנה הנהלת מקפת לחתימה על הסכם קיבוצי לעובדים.

הסכם זה צריך לנבוע מאחריות משותפת להבטחת  קיומו ופעילותו של ארגון מקפת לטובת ציבור העובדים ולטובת כלל תושבי העיר. יצוין כי חרף מצבה הגרעוני החמור של מקפת בסכום של 17 מיליון שקלים, נמנעת ההנהלה מהליך פיטורין מקרב העובדים.

הנהלת מקפת מבקשת מארגון העובדים לחזור לשולחן ההידברות על מנת להמשיך להעניק שירות יעיל להורים, לילדים ולכלל התושבים המתגוררים בפתח תקוה. באם ימשיכו העובדים לדרוש בקשות אשר אינן עומדות בקנה אחד עם הגירעון העצום אזיי הדבר עשוי להביא לקריסת מקפת ואז יצא שכרם בהפסדם, ובהפסד כלל תושבי פתח תקווה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x