מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

עורך דין הוצאה לפועל – איך יכול לעזור לכם להתמודד בהליך מול הרשויות השונות?

המחשבה כי רק בעלי עסקים מגיעים לפשיטת רגל היא מוטעית מיסודה, משום שגם אנשים פרטיים יכולים בקלות לרדת מנכסיהם ולאבד את רכבם, ביתם, חשבונות הבנק שלהם וכיוצא בזאת. משרדי ההוצאה לפועל בישראל, מאגדים לא מעט תיקים אשר שייכים לאזרחים שנקלעו למצבים כלכליים מורכבים ולא מצליחים לשלם את חובותיהם לרבות משכנתאות, שכר דירה, מזונות וכיוצא בזאת.

החייב אשר מתקשה בתשלומים, נקלע לסיטואציה לא נעימה בעליל אשר גורמת לו לאי נוחות ולשגרת חיים מלחיצה עד מאוד אך כדי לצלוח משבר זה, ניתן לשכור את שרותיו של עורכי דין מקצועיים ולהגיע להסדרים נוחים שיאפשרו למשבר להתגמד. הנקודה החשובה ביותר היא לבקש את עזרתו של עורך הדין בזמן הנכון וזאת על מנת שידע להגיש את הבקשות הנכונות בזמן הנכון.  

הכירו את ההוצאה לפועל

הוצל”פ הוא גוף משפטי לכל דבר ועניין והוא פועל יחד עם בתי המשפט במדינת ישראל, כך שבמידה ובית המשפט פסק לחייב הוצאה ספציפית שלא שולמה, יועבר החוב אל ההוצאה לפועל למימוש. עוד ניתן באמצעות ההוצאה לפועל ובתי המשפט לפנות מהדירה שוכר שלא עמד בתשלומי שכר הדירה, אדם שלא עמד בתשלומי המשכנתא (על פי רוב מעל ל 3 תשלומי משכנתא נדחו) ועוד. עוד ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל במקרים בהם חוזרים צ’קים או שטרות חוב, מי שבחר להיות סרבן מזונות ולא להעביר את התשלום החודשי ועוד.

תיק בהוצל”פ נפתח על ידי הנושה במטרה לגבות את הכסף שחייבים לו אך לפני שתהליך הגבייה מתחיל הלכה למעשה – נשלח מכתב אזהרה לחייב – זה הרגע בו יכול עורך הדין למנוע את הדרדרות האירועים ולהגיע להסדר סביר בו יכול החייב לעמוד. עורך הדין יכול לדרוש חקירת יכולת אשר תוכיח את הסכום החודשי בו יכול החייב לעמוד עד היגמר החוב.

היה והחייב טוען כי אין הוא חייב את החוב בגינו הגיש הנושה הוצל”פ, הוא רשאי תוך 21 יום מקבלת האזהרה להגיש בקשה – “התנגדות לביצוע שטר” אז הליכי הגבייה יעוכבו – גם כאן יש צורך בעורך הדין לניסוח מכתב באופן מקצועי. היה והבקשה הוגשה באיחור, יש להגיש בקשה להארכת המועד – על הבקשה להיות מנומקת באופן מקצועי ורציני, אשר יוכיח את הסיבה לאיחור בהגשה. הבקשה  מועברת לבית המשפט והוא היחידי שיקבל החלטה האם לאשר איחור זה או לאו.

על תקנות להוצאה לפועל ניתן לקרוא בלינק המצורף

לסיכום – על מנת להימנע מהפעולות האגרסיביות בהן נוקט המשרד להוצאה לפועל, יש לפנות אל עורך דין מקצועי בתחום, כזה שיצליח למזער את הנזק ולעיתים אף למנוע אותו כליל. הפעולות בהן יכול לנקוט המשרד להוצאה לפועל הן רבות ומגוונות וכוללות עיקול משכורות, פנסיות ביטוחים, חשבונות בנק, רכב, מיטלטלין ואף כספים המגיעים לחייב מצד ג’ לרבות שלומי שכר דירה.

 הכתבה בחסות “משרד עורכי דין גיא ניומן” עורך דין מומחה בתהליכי הוצאה לפועל

התמונות בכתבה מתוך: אתר “משרד עורכי דין גיא ניומן” ומאגר shutterstock

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםבגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים