מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

עורך דין רשלנות רפואית

(צילום Pixabay)

לצערנו, קיימות תביעות רבות בשל רשלנות רפואית, במיוחד סביב היריון ולידה, אשר עולות עם השנים. למשל תביעות המוגשות  בגין מומים בתינוק, פיגור קשה ועוד מחלות גנטיות קשות, אשר לא התגלו עוד בזמן ההיריון שניתן היה להפסיקו בזמן, לולא התגלו באמצעות בדיקות מתאימות לאם ההרה. במידה  ומדובר על פגיעה בתינוק בשל אי ביצוע בדיקות בהיריון שהרופא היה אמור לבצע לאם, יש להגיש תביעה  באמצעות עורך דין רשלנות רפואית. על פי החוק, תביעה שמוגשת כאשר התינוק סובל ממומים או פיגור קשה שלא התגלה בעת ההיריון מכונה :”תביעת הולדה בעוולה”. התובע יגיש תביעה זו כאשר הוא יטען, כי טוב היה לולא נולד התינוק, היות והוא סובל מנכות קשה וחייו אינם חיים.

שלושה תנאים שהתקיימו במהלך ההיריון והלידה אשר מהווים עילה לתביעה

בתביעות מסוג רשלנות רפואית, על עורך דין רשלנות רפואית, חלה החובה להוכיח כי אכן התקיימו שלושה תנאים במהלך ההיריון והלידה. יש להוכיח, כי המוסד הרפואי והרופאים עצמם טיפלו בהיריון וערכו מעקב היריון רשלני. ההוכחה השנייה היא, קיום הקשר הנסיבתי, היות ואם המום היה מתגלה בזמן, ניתן היה עדיין להפסיק את ההיריון. על מנת להשלים את התביעה יש לאמוד את הנזק על פי ההוכחה של “הולדה בעוולה”. יש לציין, כי את תביעת הרשלנות הרפואית יש להגיש עד שבע שנים מקרות המקרה, אחרת, יחול עליה חוק ההתיישנות.

הפיצויים בגין רשלנות רפואית במהלך ההיריון

לרוב, בשל רשלנות רפואית בהיריון, נפסקים פיצויים על סכומים גבוהים. למשל פענוח לא נכון של הבדיקות הגנטיות, האולטרה סאונד, אי הפנייה של אם בסיכון הריוני וכדומה, יובילו לפיצויים גבוהים. תביעות מסוג זה, הינן שכיחות יותר וההורים וכן ביהמ”ש, רואים בתביעה מסוג זה כעוולה בלתי נסלחת. ממש כמו תביעה בגין רשלנות רפואית בזמן הלידה, גם כאן תקופת ההתיישנות הינה בת 7 שנים. חוק ההתיישנות במקרה של רשלנות בהיריון ובלידה, חלה על הנפגע מיום בו הפך לבגיר ולכן, הנפגע מהרשלנות הרפואית, יוכל לתבוע את הרופא והצוות שפיקח על אימו כאשר יגיע לגיל 25.  בכל תביעה מסוג זה, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לייעץ ולכוון אתכם עד לפיצוי המגיע לכם.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x