עושים סדר: קיצוץ רוחבי בשעות נוספות ושעות כוננויות למאות עובדים בעיריית פ”ת

שעות נוספות יינתנו רק למי שאכן יבצע שעות אלו ובאישור מראש לפי דרישת העירייה. רכבים צמודים או תשלומי אחזקת רכב יינתנו לפי התקנים ולפי הצורך של אופי העבודה של העובד.

עובדי עירייה רבים נדהמו השבוע, כי מיד עם כניסת ראש העיר פ”ת, רמי גרינברג נערך קיצוץ רוחבי בשעות נוספות וכוננויות שניתנו בשנים האחרונות כהטבות ללא קשר לעבודה של העובד ואם בכלל הייתה מוצדקת. כמו כן עובדים ועובדות שקיבלו רכבי ליסינג על חשבון העירייה ולא הייתה לכך הצדקה התבקשו להחזירם.

גם תוספות שכר של אחזקת רכב בוטלו למי שאין הצדקה לכך. עובדים הורגלו לקבל תוספות תחת סעיפים שונים של כונניות, שעות נוספות, הוצאות רכב, ואף רכבים צמודים ללא קשר לאופי וחשיבות עבודתם. התוספות אפשרו להעלות שכר לעובדים שרצו לכאורה בייקרם ובכך הגדילו את שכרם מול עובדים אחרים שפחות רצו בהם.

השבוע גילו עובדים רבים כי ההטבות הללו הופסקו באופן מידי וחד. שעות כוננות יינתנו רק לעובדים שאכן יש הצדקה בעבודתם לכך. שעות נוספות יינתנו רק למי שאכן יבצע שעות אלו ובאישור מראש לפי דרישת העירייה. רכבים צמודים או תשלומי אחזקת רכב יינתנו לפי התקנים ולפי הצורך של אופי העבודה של העובד.

עובדי עירייה מסרו לנו כי הקיצוץ למעשה ישלח עובדים הביתה שלא יוכלו להישאר בעירייה עם שכר נמוך יותר לאחר שהורגלו לשכר גבוה יותר. ההטבות שניתנו אפשרו להגדיל שכר בפועל באופן ניכר לעובדים מסוימים. לצד זה עובדי עירייה אחרים  מרוצים מהשינוי שישווה אותם ליתר העובדים ויצור צדק תעסוקתי בעיריית פתח תקווה.

גם ועד העובדים בעירייה לא יוכל לסייע בנושא זה לעובדים שנהנו מתוספות שלא הייתה להן הצדקה בפועל מול העבודה, ולכן הקיצוץ הרוחבי עבר ללא כל התנגדויות. שינוי נוסף שיכנס הוא ביטול משרות כאשר במקומות מסוימים פחות עובדים יבצעו את העבודה וחלק מהפעולות יועברו לספקים חיצוניים כחלק מההתייעלות שתעבור העירייה.

בעיריית פתח תקווה מצבת כח אדם גדולה מאוד יחסית לגודלה ולא יהיה מנוס מצמצום מסיבי בהוצאות השכר כדי להגדיל את הפעולות לתושבים.

מקור: פתח תקווה אונליין

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x