מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

עילה לתביעה: מה אפשר לעשות במקרה של רשלנות רפואית בלידה?

תמונה: PIXABAY

היריון ולידה הם אירועים מרגשים מאוד, ועל הצוות הרפואי המטפל לנהוג בזהירות המתבקשת כדי לא לגרום נזק לאם או לעובר. במקרים שבהם נגרם נזק בלתי הפיך בעקבות התנהלות שגויה של אחד מגורמי הרפואה או יותר, אפשר לטעון שחלה רשלנות רפואית בלידה ולקבל על כך פיצויים. במאמר שלפניכם ריכזנו את סוגי המקרים של רשלנות במהלך הלידה. מתחילים.

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית מוגדרת כהתנהלות בלתי סבירה של מטפל, אשר הפר את חובת הזהירות וחרג מהסטנדרטים המקובלים והסבירים, ועקב כך גרם נזק למטופל. רשלנות רפואית בהיריון או בלידה היא הפרה של חובת הזהירות מצד הגורמים המטפלים באישה ההרה אשר בגללה לא ידעו בני הזוג על מצב בריאותו הלקוי של העובר וכי עלול להיוולד ילד בעל מום או מוגבלות קשה. תוכלו לקבל מידע מלא על רשלנות רפואית בלידה מעורכי דין מומחים שתפקידם להגיש תביעות מסוג זה.

סוגי המקרים של רשלנות רפואית בלידה

מקרים של רשלנות רפואית בלידה יכולים להופיע בכמה תרחישים שונים:

קבלת החלטה מאוחרת על מעבר לניתוח קיסרי

לידה וגינאלית מתאפשרת אם התינוק נמצא בפיקוח ומצבו תקין לאורך הלידה. במקרים שבהם התינוק חווה מצוקה רבה, על הרופא להמליץ על ניתוח קיסרי. אם הרופא נכשל לזהות את המצוקה בזמן, עלול להיגרם לתינוק נזק מוחי אשר עשוי להוביל להשלכות חמורות על תפקודיו המוחיים וההתנהגותיים בהמשך חייו.

רשלנות בלידת ואקום או לידת מלקחיים

אם בלידת מלקחיים מופעל כוח רב מדי על התינוק, עלולים ליצור עיוות בגולגולתו. אם הוואקום מחובר ליולדת בצורה שגויה או שהוא מתנתק כאשר הוא בתוכה, עלול להיגרם נזק ליולדת. אם נוצר דימום בין הקרקפת לגולגולת של התינוק, הוא עלול להוביל לאנמיה, לפרכוסים ואף למוות.

ניטור שגוי של האם והיילוד

יש מקרים שבהם חייב לנטר דופק רציף של העובר ושל האם, אך הצוות הרפואי אינו מנטר אותם כנדרש או שהניטור בוצע ופורש בצורה שגויה, ולכן מנע חילוץ מהיר של עובר הנמצא במצוקה.

הערכה שגויה של משקל העובר

למשקל המוערך של עובר יש סטיית תקן. לעיתים הצוות הרפואי מעריך באופן שגוי את המשקל של העובר. ההערכה חורגת מסטיית התקן ומובילה ללידה שאינה תקינה ולנזקים חמורים ליולדת ולתינוק.

איך מתנהל הליך תביעה על רשלנות רפואית בלידה?

אם קראתם את כל מה שצריך לדעת בנושא ואתם חוששים שהטיפול שקיבלתם במהלך ההיריון כלל רשלנות רפואית, אלו השלבים שצריך לבצע כדי להגיש את התביעה:

  1. איסוף החומרים הרלוונטיים – לצורך הוכחת הרשלנות הרפואית, יש לאסוף את כל החומר הרפואי לאורך מעקב ההיריון. לעיתים יש צורך גם במסמכים רפואיים של הריונות קודמים.
  2. ניתוח החומרים הרפואיים – יש לבדוק לעומק את כל המסמכים, הבדיקות וההליכים שנעשו במהלך ההיריון, ולברר את השתלשלות האירועים עד ללידה.
  3. פנייה למומחה רלוונטי – את כל המסמכים והחומרים שנאספו יש להגיש למומחה לצורך בירור האפשרות של הגשת תביעה. אם המומחה מסיק שהצוות הרפואי פעל באופן רשלני, הוא יכתוב חוות דעת רפואית המבססת את התביעה.
  4. הגשת התביעה לבית המשפט – פעמים רבות, לאור חומרת הנזק שנגרם בשל הרשלנות הרפואית, תביעות על רשלנות רפואית בהיריון תוגשנה לבית המשפט המחוזי, בתוספת בקשת פיצויים של עד 2.5 מיליון ש”ח.

לסיכום

רשלנות רפואית בלידה היא אירוע מצער, שיכול להוביל לנזק בלתי הפיך לאם או לתינוק. אם חוויתם רשלנות רפואית בלידה עקב ניטור שלא היה מדויק, או שלא זיהו מצוקת עובר או שפגעו בו או באם במהלך הלידה, אתם רשאים לפנות לעורך דין מומחה במקרים מסוג זה ולהגיש תביעה על רשלנות רפואית בלידה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x