אב אדריכלות נוף

עיריית פתח תקווה ממשיכה בהיערכות להתמודדות עם משבר האקלים

לאחר שביוני 2021 הצטרפה עיריית פתח תקוה באופן רשמי כחברה מן המניין לברית ראשי הרשויות לאקלים ואנרגיה באזור הים התיכון, הידועה בשם"CoM Med": Covenant of  Mayors for the  Mediterranean, התקיים היום דיון נוסף בנושא התמודדות העיר פתח תקוה עם משבר האקלים תוך בניית תכנית לחוסן עירוני, במטרה להתמודד בצורה מיטבית עם האיומים העתידיים הנובעים משינויי האקלים.

הקמת ועדת היגוי להפחתת גזי החממה והתמודדות עם המשבר האקלימי שיזם לפני מספר שנים ראש העיר רמי גרינברג, עסקה במספר נושאים, בין היתר התייעלות התנהלות פנים ארגונית,  פעולות הסברה וחינוך, פעולות בקהילה לעידוד המיחזור, פעולות לחיסכון באנרגיה ותשתיות ושיפור חללים עירוניים ושטחים פתוחים.

בנוסף לכל אלה, הוחלט להגיש קול קורא בנושא על מנת להרחיב את התקציב המוקצה לתחום זה, וכן להמשיך ולהתקדם עם מספר תכניות המסייעות להתמודדות עם משבר האקלים ושמירה על שטחים פתוחים. בין היתר המשך שיקום בריכת החורף, פיתוח מבואות הירקון, גמר תיכנון וביצוע שיקום נחל שילה, המשך פרויקטים בנושא עידוד הליכתיות ושימוש באופניים, עידוד שימוש באנרגיות מתחדשות באזורי העסקים המתחדשים, גגות סולאריים על מוסדות ציבור, גגות ירוקים (בהם גינות) אימוץ המתווה המחמיר של פורום ה- 15 לת”י 5281 לבניה ירוקה, וכמובן הקמת פארק מטרופוליני שיתפרש על שטח של כ-10,000 מ”ר.

בנוסף לכל אלה הוחלט לשים דגש בנושא קירור העיר על ידי עצים  ושימת דגש על הנגשת המרחב הציבורי וכן איתור דרכים נוספות לקידום התייעלות אנרגטית ועידוד השימוש באנרגיות מתחדשות.

ראש העיר רמי גרינברג “מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים עם משבר אקלים שהשלכותיו מורגשות בכל העולם. אנו בפתח תקוה נמשיך לקדם מענה למשבר בכל דרך שנוכל וכך בין היתר נעודד הליכתיות ושימוש בתחבורה ציבורית, נשקם את נחל שילה, את בריכת החורף ונקים את הפארק רחב הידיים. נקדם בנייה ירוקה והתייעלות אנרגטית ונחנך לשמירה על המרחב הציבורי ומשאבי הטבע”.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x